Centre |
Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació |
Departament |
Comercialització i Investigació de Mercats |
Professor responsable |
H5150 - CARMEN PEREZ CABAÑERO |
Met. Docent |
s'aplicarà la lliçó magistral recolzada en transparències i la participació de l'alumnat a classe. També es posible una docència més individual amb la assitència a tutories per part de l'alumne. |
Met. Avaluació |
La part teòrica s'avaluarà amb un test que es valorarà sobre un màxim de sis punts. S' inclourà un bloc de preguntes a desenvolupar referides a la part pràctica que donarà un màxim de tres punts. El punt restant serà resultat de l'avaluació continua al llarg del curs. |
Bibliografia |
- Atmella Benavent, Emilio, (1997): Marketing farmacéutico. Como puede desarrollar un marketing eficaz para los medicamentes de prescripción. Ediciones Gestión 2000, S.A. - Farmaindustria (1993): Código Español de Buenas Prácticas para la Promoción de los Medicamentos. www.farmaindustria.es - Frías, Dolores M., (2000): Marketing farmacéutico. Editorial ESIC-Pirámide. - Merinero Fernández, Antonio, (1997): Marketing y ventas en la oficina de farmacia. Editorial Díaz de Santos. - Santesmases Mestre, M. (2001): Marketing. Conceptos y estrategias. Editorial Pirámide. Madrid |
Continguts |
Tema 1:Introducció al marqueting tema 2: el mercat farmacéutic tema 3: el consumidor de productes farmacéutics tema 4 la investigació comercial al sector farmacéutic tema 5: decisions estratègiques per a productes farmaceéutics tema 6: estratègies de preus per a productes farmacéutics tema 7: la distribució farmacèutica tema 8: la comunicació comercial farmacèutica tema 9: la publicitat al sector farmacèutic tema 10: la venda personal a l'entorn farmacèutic |
Objetius |
L´assignatura pretén introduïr a l´alumne en el complexe camp de la comercialitzación de productes farmacéutics. Mostra els principals elements i agents que hi actuen i analitza les ferramentes de les que disposen les organitzacions farmaceutiques per tal de fomentar el seu negoci al temps que la satisfacció dels seus clients. |
URL de Fitxa |