Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

8399 Màrqueting Aplicat - LL.FARMÀCIA 99


Centre
Facultat de Farmàcia i Ciències de l'Alimentació
Departament
Comercialització i Investigació de Mercats
Professor responsable
H5150 - CARMEN PEREZ CABAÑERO
Met. Docent
s'aplicarà la lliçó magistral recolzada en transparències i la participació de l'alumnat a classe. També es posible una docència més individual amb la assitència a tutories per part de l'alumne.
Met. Avaluació
La part teòrica s'avaluarà amb un test que es valorarà sobre un màxim de sis punts. S' inclourà un bloc de preguntes a desenvolupar referides a la part pràctica que donarà un màxim de tres punts. El punt restant serà resultat de l'avaluació continua al llarg del curs.
Bibliografia
- Atmella Benavent, Emilio, (1997): Marketing farmacéutico. Como puede desarrollar un marketing eficaz para los medicamentes de prescripción. Ediciones Gestión 2000, S.A.
- Farmaindustria (1993): Código Español de Buenas Prácticas para la Promoción de los Medicamentos. www.farmaindustria.es
- Frías, Dolores M., (2000): Marketing farmacéutico. Editorial ESIC-Pirámide.
- Merinero Fernández, Antonio, (1997): Marketing y ventas en la oficina de farmacia. Editorial Díaz de Santos.
- Santesmases Mestre, M. (2001): Marketing. Conceptos y estrategias. Editorial Pirámide. Madrid
Continguts
Tema 1:Introducció al marqueting
tema 2: el mercat farmacéutic
tema 3: el consumidor de productes farmacéutics
tema 4 la investigació comercial al sector farmacéutic
tema 5: decisions estratègiques per a productes farmaceéutics
tema 6: estratègies de preus per a productes farmacéutics
tema 7: la distribució farmacèutica
tema 8: la comunicació comercial farmacèutica
tema 9: la publicitat al sector farmacèutic
tema 10: la venda personal a l'entorn farmacèutic
Objetius
L´assignatura pretén introduïr a l´alumne en el complexe camp de la comercialitzación de productes farmacéutics. Mostra els principals elements i agents que hi actuen i analitza les ferramentes de les que disposen les organitzacions farmaceutiques per tal de fomentar el seu negoci al temps que la satisfacció dels seus clients.
URL de Fitxa