Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

15458 Promoció Comercial - L.ITM 2001


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Comercialització i Investigació de Mercats
Professor responsable
H4248 - JOAQUIN ALDAS MANZANO
Met. Docent
Classes teòriques. Es basaran en les explicacions del professor i en l'estudi d'algun dels manuals bàsics que s'arrepleguen en la bibliografia.
Classes pràctiques. Amb una participació activa de l'estudiant, i sota la direcció del professor es desenvoluparan casos i discussió de lectures.
Met. Avaluació
Component I (50% de la qualificació final). Examen final. Prova escrita que inclourà preguntes curtes i/o de desenvolupament i/o de test.
Component II (40% de la qualificació final). Avaluació contínua pràctiques.
Component III (10% qualificació final). Resolució d'un cas en l'examen final.
Bibliografia
Alet, J. (2000): Marketing Directo Integrado. Barcelona: Gestión 2000.
Bigné, J.E. (2003): Promoción Comercial. Madrid: Esic.
Díez de Castro, E.C. y Landa Bercebal, F.J. (2000): Merchandising, teoría y práctica. Madrid: Pirámide.
Le Monnier, F. (2000): Marketing ferial. Barcelona: Gestión 2000.
Palomares, R. (2001): Merchandising. Cómo vender más en establecimientos comerciales. Barcelona: Gestión 2000.
Reinares, P. y Calvo, S. (2001): Comunicación en Internet. Madrid: Paraninfo Thomson Learning.
Salén, H. (1999): La promoción de ventas o el nuevo poder comercial. Madrid: Díaz de Santos.
Wilcox, D.L.; Autt, P.H.; Agee, W.K. y Cameron, G.T. (2001): Relaciones públicas: estrategias y tácticas. Madrid: Addison Wesley.
Continguts
De les ferramentes de comunicació de què disposa el màrqueting, s'exclouen en esta assignatura la publicitat, atés que existix en este mateix curs l'assignatura obligatòria de Direcció Publicitària i les vendes, perquè l'alumne compta amb l'assignatura optativa específica de Direcció de Vendes. Les cinc parts del programa es corresponen amb les ferramentes restants, així com un primer tema que subratlla la necessitat coordinar-les en un pla de comunicació.

Part I.Introducció.

Tema 1. Màrqueting i promoció comercial.

Part II. Relacions públiques.

Tema 2. Relacions públiques clàssiques.
Tema 3. Patrocini i mecenatge.
Tema 4. Fires comercials I.
Tema 5. Fires comercials II.

Part III.Promoció de vendes.

Tema 6. Promoció de vendes: concepte i naturalesa.
Tema 7. Tècniques de promoció de vendes.

Part IV.Màrqueting directe.

Tema 8. Màrqueting directe: concepte i tècniques.
Tema 9. Màrqueting directe en Internet: comerç electrònic.

Part V.Merchandising.

Tema 10.Merchandising I: el punt de venda.
Tema 11.Merchandising II: l'àrea expositiva.
Objetius
L'objectiu genèric del present programa és permetre a l'estudiant aprofundir en el coneixement i aplicació de les ferramentes de comunicació de què disposa el màrqueting i de les que ja va rebre una primera aproximació en el primer semestre en l'assignatura troncal de Direcció Comercial.
URL de Fitxa
http://www.uv.es/aldas/