Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Lliçó magistral; discussió dirigida; pràctiques i activitats individuals i en grup d'aplicació dels continguts. |
Met. Avaluació |
Examen final i treball. |
Bibliografia |
Calero, M.D. (coord.) (1995) Modificación de la inteligencia: sistemas de evaluación e intervención. Madrid: Pirámide Martínez Arias, M.R. y Yela, M. (1991) (coords.) Pensamiento e inteligencia. Madrid: Alhambra. Sánchez-Cánovas, J. (1995) Naturaleza de la inteligencia humana. En J.M. Latorre Postigo (coord.) Ciencias Sociales Aplicadas I. Madrid: Síntesis Sánchez-Elvira, A. (2003) Introducción al estudio de las diferencias individuales. Madrid: Sanz y Torres. Sternberg, R.J. (ed.) (1985) Las capacidades humanas. Un enfoque desde el procesamiento de la información. Barcelona: Labor Universitaria. (trad. cast. 1986). |
Continguts |
1. La naturalesa de la intel·ligència humana: concepte i mesura, aptituds, rendiment i aprenentatge. 2. Perspectiva psicomètrica: característiques i crítiques, models jeràrquics, no jeràrquics i integradors. 3. Perspectiva cognitiva: correlats i components de la intel·ligència. 4. Propostes recents: intel·ligència pràctica i intel·ligències múltiples. 5. Intel·ligència, desenvolupament i educació. 6. Excepcionalitat mental: deficiència i superdotació. |
Objetius |
Que l'alumnat conega les principals línies d'investigació i teories sobre la diversitat humana en l'àmbit cognoscitiu i de la capacitat mental. Que adquirisca unes ferramentes conceptuals i metodològiques bàsiques per a reflexionar sobre la naturalesa de la intel·ligència humana, el seu desenvolupament i la seua mesura, que comprenga i siga capaç de distingir les principals aproximacions teòriques als sistemes intel·ligents humans. Que desenvolupe un sentit crític enfront dels continguts de la matèria i a diverses àrees d'intervenció i aplicació en l'àmbit educatiu. |
URL de Fitxa |