Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Metodologia expositiva per part del professor amb intervenció dels estudiants en els treballs pràctics. |
Met. Avaluació |
Examen Final i treball |
Bibliografia |
AEOP (Comp.) (1997). La Orientación educativa y la intervención psicopedagógicas integradas en el curriculum. Valencia: AEOP ALVAREZ, y BISQUERRA, R. (Coords.) (1997-2001). Manual de Orientación y Tutoría. 3 vol. Barcelona: Edit. CIIS Praxis Educación. BENAVENT, J.A. (1996-2000). La Orientación Psicopedagógica en España. 2 vol.Valencia: Edit. Promolibro BENAVENT, J.A. y otros (2000). Programa de autoayuda para la toma de decisiones al finalizar la ESO. Vol. I: Cuaderno del alumno. Vol. II: Manual del tutor. Valencia: Edit. Tirant lo Blanch. (También existe versión en CDRom) BISQUERRA, R. (Coord.) (1998). Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica. Barcelona: Edit. Praxis. |
Continguts |
Programa teòric: 1.- Perspectiva històrica, marc conceptual, principis, objectius i funcions de l'Orientació i la intervenció psicopedagògiques. 2.- Models d'Orientació i intervenció psicopedagògica: 2.1 Models teòrics. 2.2 Models bàsics: clínic, servicis, programes i consulta. 2.3 Models institucionals: model MEC, Comunitats autònomes i països de la UE. 3.- Àrees i contextos de l'Orientació i la intervenció psicopedagògica: professional, escolar, familiar, atenció a la diversitat, prevenció i DRH. 4.- Programes d'Orientació i intervenció psicopedagògica. 5.- Instruments, tècniques i recursos. 6.- Professionalització i perspectives de futur. |
Objetius |
Conéixer i comprendre l'origen, el concepte, els principis, les funcions i el marc d'intervenció de l'Orientació psicopedagógica en el moment actual i en contextos reals. |
URL de Fitxa |