Center |
Faculty of Philosophy and Educational Sciences |
Departament |
Education and School Management |
Lecturers in charge |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Teacher's lectures and students practical coursework. |
Met. Avaluació |
Final examination and project work |
Bibliografia |
AEOP (Comp.) (1997). La Orientación educativa y la intervención psicopedagógicas integradas en el curriculum. Valencia: AEOP ALVAREZ, y BISQUERRA, R. (Coords.) (1997-2001). Manual de Orientación y Tutoría. 3 vol. Barcelona: Edit. CIIS Praxis Educación. BENAVENT, J.A. (1996-2000). La Orientación Psicopedagógica en España. 2 vol. BENAVENT, J.A. y otros (2000). Programa de autoayuda para la toma de decisiones al finalizar la ESO. Vol. I: Cuaderno del alumno. Vol. II: Manual del tutor. Valencia: I.G.S. Proceso Gráfico. (También existe versión en CDRom) BISQUERRA, R. (Coord.) (1998). Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica. Barcelona: Edit. Praxis. |
Continguts |
Theory Programme: 1. - Historical perspective, conceptual framework, principles, objectives and functions of the Psychopedagogic orientation and intervention. 2. - Psychopedagogic orientation and intervention models: 2.1 Theory models. 2.2 Basic models: clinical, services, programmes and practice. 2.3 Institutional models: Ministerial model, autonomous Communities and EU countries. 3. - Psychopedagogic orientation and intervention areas and contexts: professional, scholar, familiar, attention to diversity, prevention and HR. 4. - Psychopedagogic orientation and intervention programs. 5. - Instruments, techniques and resources. 6. - Professionalization and future perspectives. |