Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
La bibliografia serà explicada a classe on sobretot es faran, en grup, les següents pràctiques: El.laboració de una graella d'anàlisi de materials. Aplicació de la plantilla a varios materials. El.laboració de un informe raonat sobre la elecció d'un material. Proposta de millora d'un material. |
Met. Avaluació |
Conjuntament teoria i pràctica, amb el producte del treball de pràctiques; empran els següents criteris coneixement de la normativa, aplicació de la teoría, precisió dels conceptes, argumentació de la pràctica. |
Bibliografia |
APPLE, M.W. 1987. Maestros y textos. Paidós/MEC. ARGIBAY, M. et al. 1991 La cara oculta de los textos escolares. Universidad del País Vasco. CARBONE, G.M. et al. 2001 El libro de texto en la escuela: Textos y lecturas. Buenos Aires, Miño y Dávila. COLECTIVO URDIMBRE 2000 Libros de texto y aprendizaje en la escuela. Sevilla, Díada. CORZO, J.L. 2000 Educarnos con la actualidad. Madrid, PPC. MARTÍNEZ, J. 2002. Políticas de libro de texto escolar. Madrid, Morata. MÍNGUEZ, J.G. 1995. Libro de texto y construcción de materiales curriculares. Granada, Proyecto Sur. PARCERISA, A. 2001 Materiales curriculares. Cómo elaborarlos, seleccionarlos y usarlos. Barcelona, Graó. PALOS, J. 2000 Estrategias para el desarrollo de los temas transversales. Horsori, |
Continguts |
1. Perspectives teòriques en l'estudi dels materials curriculars 2. Els llibres de text en el procés de desenvolupament curricular. Reformes educatives i materials curriculars. Llibres de text i professionalitat docent 3. Funcions del material didàctic 4. Criteris d'el.laboració, selecció i anàlisi de materials curriculars |
Objetius |
Conéixer i emprar el lenguatge específic de l'assignatura. Reflexionar sobre les polítiques i els mercats editorials i pendre postura davant les distintes aproximacions i perspectives. Desenvolupament personal i professional com a psicopedagogs. Conéixer exemples de bons materials curriculars. Estar en condicions de preparar els elements bàsics d'un material. Saber avaluar i triar un material curricular davant altres. |
URL de Fitxa |