Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13556 Diagnòstic Pedagògic i Adaptacions Curriculars - LL.PSICOPEDAGO.00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Metodologia expositiva per part del professor amb intervenció dels estudiants en els treballs pràctics.
Met. Avaluació
Avaluació continua.
Bibliografia
Alfaro, I. (1995) Del dibujo al aprendizaje de la escritura y de la lectura: problemas en su aprendizaje. En AA.VV. (1995): Tutor Hércules. Serie Padres y Educadores. Niñez., La Coruña: Hércules de Ediciones S.A. tomo III, pp. 144-183.
Alfaro, I. (2001) El tratamiento de los errores en el diagnóstico en Educación. Revista de Investigación Educativa, 20 (1), pp. 433-452
Pressley, M. (1999). Cómo enseñar a leer. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica, S.A.
Secadas, F.; Rodríguez, M.T. y Alfaro, I. (1994) Escribir es fácil, Madrid: TEA Ediciones S.A.
Secadas, F.; Alfaro, I. y Cortés (2003) Leer es fácil. Madrid: CEPE.
Continguts
Els continguts s'estructuren entorn de l'anàlisi en profunditat dels següents nuclis temàtics:

1. Bases i criteris d'una perspectiva pedagògica en dificultats d'aprenentatge.
2. Principals models de diagnòstic de les dificultats d'aprenentatge de l'escriptura i de la lectura.
3. El debat sobre prerequisits i maduresa per a l'aprenentatge de la lectoescriptura.
4. L'escriptura. L'adquisició d'habilitats gràfiques. Avaluació holistica i analítica.
5. Diagnòstic de l'escriptura i metodologia en la intervenció educativa.
6. El diagnòstic i tractament dels problemes de lectura. El criteri dels errors.
Objetius
El mòdul aprofundix en estudis relacionats amb el diagnòstic dels principals problemes de l'aprenentatge escolar (escriptura i lectura) i el seu ajust a una dimensió curricular. La discussió sobre els distints enfocaments teòrics divisa una varietat d'estratègies, procediments i instruments diagnòstics amb la seua consegüent repercussió en la intervenció educativa i en el currículum.
URL de Fitxa