Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Metodologia expositiva per part del professor amb intervenció dels estudiants en els treballs pràctics. |
Met. Avaluació |
Avaluació continua. |
Bibliografia |
Alfaro, I. (1995) Del dibujo al aprendizaje de la escritura y de la lectura: problemas en su aprendizaje. En AA.VV. (1995): Tutor Hércules. Serie Padres y Educadores. Niñez., La Coruña: Hércules de Ediciones S.A. tomo III, pp. 144-183. Alfaro, I. (2001) El tratamiento de los errores en el diagnóstico en Educación. Revista de Investigación Educativa, 20 (1), pp. 433-452 Pressley, M. (1999). Cómo enseñar a leer. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica, S.A. Secadas, F.; Rodríguez, M.T. y Alfaro, I. (1994) Escribir es fácil, Madrid: TEA Ediciones S.A. Secadas, F.; Alfaro, I. y Cortés (2003) Leer es fácil. Madrid: CEPE. |
Continguts |
Els continguts s'estructuren entorn de l'anàlisi en profunditat dels següents nuclis temàtics: 1. Bases i criteris d'una perspectiva pedagògica en dificultats d'aprenentatge. 2. Principals models de diagnòstic de les dificultats d'aprenentatge de l'escriptura i de la lectura. 3. El debat sobre prerequisits i maduresa per a l'aprenentatge de la lectoescriptura. 4. L'escriptura. L'adquisició d'habilitats gràfiques. Avaluació holistica i analítica. 5. Diagnòstic de l'escriptura i metodologia en la intervenció educativa. 6. El diagnòstic i tractament dels problemes de lectura. El criteri dels errors. |
Objetius |
El mòdul aprofundix en estudis relacionats amb el diagnòstic dels principals problemes de l'aprenentatge escolar (escriptura i lectura) i el seu ajust a una dimensió curricular. La discussió sobre els distints enfocaments teòrics divisa una varietat d'estratègies, procediments i instruments diagnòstics amb la seua consegüent repercussió en la intervenció educativa i en el currículum. |
URL de Fitxa |