Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13539 Política de l'Educació Social - LL.PEDAGOGIA 00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Educació Comparada i Història de l'Educació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Es propiciarà l´autoaprenentatge i la participació de l´alumnat afavorint l´aprenentatge comprensiu, l´aplicació dels coneixemnets i la presa de decisions. En l´horari presencial es conjugaran les classes teòriques i pràctiques, seminaris, tutories...Es buscarà l´equilibri treball indivdual-equip.
Met. Avaluació
Avaluació serà continua, formativa i sumativa.
Tècniques i instruments: exercicis escrits, treballs monogràfics,quadern d´activitats pràctiques, comentaris de text, legislació...
Criteris: precisió conceptual, fomamentació teòrica, rigor metodològic, qualitat, bibliografia,aportació personal..
Bibliografia
COLOM, A.J.(1987): Modelos de intervención socioeducativa, Narcea; Madrid.
COLOM,A.J. i DOMÍNGUEZ,E.(1997): Introducción a la Política de la Educación, Areiel, Barcelona
LOPEZ MARTIN, R.(2000): Fundamentos políticos de la Educación Social, Madrid, Ed. Sintesis.
PETRUS ROTGER, A.(1995), "Educación Social y Políticas socioeducativas", Bordón, 47, 209-28.
Id. (1997) (coord.): Pedagogia Social, Ariel, Barcelona.
PUELLES BENÍTEZ, M.de(1987):Política y administración educativas, UNED, Madrid.
Id.(1996): "Política de la Educación y Políticas Educativas: una aproximación teórica" en Innovación Pedagógica y Políticas Educativas, XI Congreso Nacional de Pedagogia, San Sebastián, pp. 449-467.
VVAA(2000): Las estructuras del Bienestar en Europa, Fundación ONCE-Civitas, Madrid.
Continguts
l.-IDEOLOGIA, POLÍTICA I EDUCACIÓ SOCIAL.
1.1.- Aproximació conceptual a la Política de l´Educació Social.
1.2.- Dels àmbits d´intervenció als nou espais polítics d´actuació.
1.3.- Dimensió sociopolítica i ideològica de l´Educació Social.
2.-CULTURA DEL BENESTAR I POLÍTIQUES SOCIOEDUCATIVES.
2.1.- L´Estat de Benestar:origen i evolució històrica.
2.2.- Estat, societat i cultura del Benestar.
2.3.- Polítiques socioeducatives en la crisi de l´Estat de Benestar.
3.-EL MARC JURÍDIC DE LA DIMENSIÓ SOCIAL DE L'EDUCACIÓ
3.1.-Referències internacional i europees: implicacions en el context legal espanyol.
3.2.- Fonaments constitucionals.
Articulació de les polítiques socioeducatives: legislació bàsica.
4.-L'ORDENAENT LEGAL EN EL CONTEXT DE L´ESTAT AUTONÒMIC.
4.1.- Estat autonòmic i temes socioeducatius: distribució de competències.
4.2.- Comunitats Autònomes i polítiques socioeducatives. Lleis de Serveis Socials.
4.3.- Polítiques d´educació social i competències municipals.
5.- COMUNITAT, SOCIETAT CIVIL I POLÍTIQUES SOCIOEDUCATIVES.
5.1.-Societat civil i demandes socioeducatives.
5.2.- La ciutat com a element vertebrador de polítiques socioeducatives
Objetius
Comprendre la importància de la perspectiva política en l'àmbit de l'educació social. Reflexionar sobre alguns dels nous espais polítics d'actuació oberts a l'educació social. Estblir les vinculacions existents entre democràcia, Drets Humans i polítiques socioeducatives. Analitzar la gènesi, consolidació i crisi de l'Estat de Benestar i les seves implicacions per a les polítiques socioeducativas. Conèixer els instruments jurídics d´intervenció socioeducativa derivats dels Programes, Declaracions, Convenis...Comprendre els diversos nivells d´articulació de les polítiques socioeducatives.
URL de Fitxa