Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
1.- Sessions presencials de teoria i pràctiques guiades en aula; seminaris, presentacions, mesas redones, debats. 2.- Activitats no presencials de recerca i registre d'informació, entrevistes a professionals. 3.- Projecte pràctic. |
Met. Avaluació |
A)Diari amb el recompte de les diferents tasques individuals i grupals realitzades (incloent el treball bibliogràfic i l'aplicació dels diferents abordatges teoricopràctics). B)Un examen en les dates que oficialment es determinen per als qui opten per no acollir-se al sistema anterior. |
Bibliografia |
CARBALLEDA, A.J.: La intervención en lo social. Buenos Aires, Paidós 2002 COULSHED, V.: La gestión del trabajo social. Barcelona, Paidós 1998 DE ROBERTIS, C. y PASCAL, H.: La intervención colectiva en trabajo social. Buenos Aires, El Ateneo 1994 FANTOVA, F.: La gestión de organizaciones no lucrativas. Madrid, CCS 2001 MARTÍN RODRÍGUEZ, E. (coord.): Desarrollo de las instituciones educativas. Madrid, UNED 2002 SCHVARSTEIN, L.: La inteligencia social de las organizaciones. Buenos Aires, Paidós 2003 |
Continguts |
1.- Introducció als conceptes bàsics: Institució, Organització, Gestió. 2.- La institució de la societat. Caracterització organitzativa diferencial de les institucions socioeducatives. 3.- Elements per a la comprensió de les organitzacions i supuestos bàsics que els subjauen. Components bàsics de l'organització de les institucions socioeducatives. 4.- La intervenció organitzativa en les institucions socioeducatives. Anàlisi institucional i seqüències del disseny organitzatiu. 5.- Processos i estratègies bàsics de la gestió. 6.- Instàncies i àmbits de gestió organitzacional. Contradiccions i conflictes en l'organització i gestió d'institucions socioeducatives. |
Objetius |
· Utilitzar amb precisió la terminologia específica del camp organitzatiu; · caracteritzar les dimensions implicades en l'organització de les institucions socioeducatives; · distingir models i sistemes organitzatius pertinents a diferents institucions socioeducatives; · diferenciar distints processos en l'organització i gestió d'institucions socioeducatives; · plantejar estratègies d'intervenció en l'organització de les institucions socioeducatives. |
URL de Fitxa |