Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Teoria de l'Educació |
Professor responsable |
G4051 - VICENTE JAVIER GARRIDO GENOVES |
Met. Docent |
El mòdul teòric amb metodologia activa i participativa de l'alumne a la classe amb el treball individual amb la bibliografia recomanada sobre els continguts. El mòdul pràctic es desenvolupa mitjançant el treball en xicotets grups, o individualment. |
Met. Avaluació |
L'avaluació proposada per a l'assignatura té caràcter quantitatiu i qualitatiu. Es realitzarà un examen teòric que comprendrà el 50% de la nota global de l'alumne, i un examen pràctic que suposarà un altre 25% de la nota. El 25% restant seran activitats pràctiques realitzades |
Bibliografia |
Garrido, V. (2003) Psicópatas y otros delincuentes violentos ED. Tirant lo Blanch. Garrido, V. y Gómez, A. (1998). Diccionario de criminología. Valencia. Tirant Lo Blanch. Garrido, V., Stangeland, P. y Redondo, S. (2001). Principios de Criminología. Valencia: Tirant Lo Blanch. Rutter, M. (1987). Delincuencia juvenil. Barcelona: Martínez Roca. |
Continguts |
PART I 1.- El context científic, professional i institucional de la intervenció amb els delinqüents. 2.- La delinqüència i l'educació social. 3.- L'etiologia de la delinqüència. 4.- Predicció i tractament dels delinqüents PART II. 5.- El delinqüent amb trastorn de psicopatia. 6.- La psicopatia en els joves. 7.- Delinqüents amb altres trastorns de personalitat. 8.- Delinqüents amb psicosi (trastorns mentals greus) 9.- Delinqüents agressors de dones. 10.- Delinqüents sexuals. PART III. 11.- El programa educatiu individualitzat. 12.- La teràpia de la realitat (“reality therapy”) 13.- Les tècniques cognitiu-conductuals. 14.- Generalització dels efectes dels programes. |
Objetius |
1.-Conèixer i saber utilitzar conceptes bàsics relacionats amb el context científic, professional i institucional de la intervenció amb els delinqüents 2.- Analitzar els principals factors de risc que incideixen en l'etiologia y manteniment de les carreres delictives 3.- Comprendre la interacció existent entre els processos de predicció, prevenció i tractament de la delinqüència. 4.- Analitzar i conèixer els pressupostos teòrics, factors de risc i l'activitat delictiva dels delinqüents violents. 5.- Conèixer les principals tècniques i metodologia d'intervenció educativa |
URL de Fitxa |