Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
L'avaluació respon a un sistema d'avaluació contínua de totes les activitats acadèmiques, tenint en cuenta aspectes com: assistència, precisió conceptual, claredat en les exposicions orals i escrites, qualitat en la presentació de treballs. |
Bibliografia |
- BARCELLS,M.A.y ALSINET, C (2000):Infancia y adolescencia en riesgo social: Estrategias de intervención. Lleida. Universidad - CALVO BUEZAS, T. (1993): Educar para la tolerancia. Madrid. Popular. - COLEMAN, J.S. y HUSÉN,T. (1989): Inserción de los jóvenes en una sociedad en cambio. Madrid, Narcea. -ELZO IMAZJ. (2000): El silencio de los adolescente: lo que no cuentan a sus padres. Madrid. temas de hoy. - FERNÁNDEZ ENGUITA, M.(2001): Educar en tiempos inciertos. Madrid. Morata. -MARTIN SERRANO, M. y VELARDE, O. (2001): Informe juventud en España 2000. Madrid. Ministerio de Trabajo y Asuntos sociales. - RUTTER, M. (2000): La conducta antisocial de los jóvenes. Madrid. Cambridge. unv Press. - VEGA, A. (1989): Pedagogía de inadaptados sociales. Madrid. narcea. |
Continguts |
- La conceptualització de la cultura. Característiques de la societat actual. Jóvens-famílies. Àmbit educatiu. - Transició de l'escola a....Processos de transició: contextos i etapes. - L'educació de jóvens dins i fuera del sistema educatiu. - L'educació secundària: caràcter terminal i/o propedéutico. - Fracaso i abandono escolar. Propuestas alternetives a l'escolarització. - Prevenció de la conducta antisocial: Estratègies d'intervenció. |
Objetius |
Com a objectius generals de l'assignatura, es pretén dotar els alumnes i alumnes dels coneixements bàsics que contribuïsquen al desenvolupament de capacitats professionals perquè puguen assumir funciones relacionades amb: - El coneixement de la situació infanto-juvenil en la societat actual. - L'anàlisi específica de la problemàtica associada a la inadaptació dels jóvens. - L'anàlisi de textos i documents relacionats amb la nostra signatura. - Conèixer i posar en pràctica distintes estrategies d'intervenció dirigides a la prevenció de la conducta antisocial. |
URL de Fitxa |