Center |
Faculty of Philosophy and Educational Sciences |
Departament |
Education and School Management |
Lecturers in charge |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Lectures; directed discussion, individual and group activities of application of contents. Practices and tutorials. |
Met. Avaluació |
Final examination and project work |
Bibliografia |
CORTINA, A. (2000): La educación y los valores. Madrid. Fundación Argentaria. FALCÓN, E. (2001): Cómo ven el mundo los jóvenes. Barcelona. CIJ FERNÁNDEZ ANGUITA, M. (2001): Educar en tiempos inciertos. Morata. GIL,F. y LEÓN, J.M. (1998): Habilidades sociales. Teoría investigación e intervención. Madrid. Síntesis. MARTÍNEZ, A. (COOR): Pedagogía de la marginación. Madrid. Popular MARTÍN, M. y VELARDE, O. (2001): Informe sobre lla Juventud en España 2000. Madrid. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales Instituto de la Juventud. MELENDRO ESTEFANÍA, M. (2000): Adolescentes y Jóvenes en dificultad social. Madrid. cáritas Española. RUTTER, M. (2000): La conducta antisocial de los jóvenes. Madrid. C. U. P. |
Continguts |
- CONTENT: Topics: Introductory point: Tendencies and social perspectives of the third millennium. Topic I: Societies and youth groups at risk Topic II: Models of educational intervention. Topic III: Socialization in the educational process. Topic IV: Social competence and prevention of delinquency. Topic V: Educational programme for social inserton of young people. Topic VI: Educational intervention in the institutional context |