Centre |
Facultat de Ciències Matemàtiques |
Departament |
Àlgebra |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
En les sessions teòriques, correspon bàsicament al professor la part activa del seu desenvolupament. Es potenciarà la participació i el treball en l'aula dels estudiants, particularment en les classes pràctiques. |
Met. Avaluació |
Es realitzarà un examen teòric-pràctic. En la qualificació final es podrà així mateix valorar la resolució de qüestions, de problemes i l'exposició de temes que eventualment puguen plantejar-se. |
Bibliografia |
Alsina- Trillas. Lecciones de Álgebra y Geometría. Ed. Gustavo gili (GG) Barcelona Anzola-Caruncho. Problemas de Álgebra ( Vol 6 y 7). Burgos. Curso de Álgebra y Geometría. Ed. Alhambra. Castellet-Llerena. Álgebra lineal y Geometría. Manuals de la U.A.B. Barcelona Frenkel. Geometrie pour l?elève-professeur.Ed. Hermann. Paris, Hernández. Algebra y Geometría ed: Addison-Wesley/ U.A. Madrid. |
Continguts |
I)ESPAI AFÍ 1.Espai afí, definició i primeres propietats. 2.Varietats afins. Intersecció , suma i paral.lelisme. 3.Sistemes de referència. Equacions de varietats afins. 4.Afinitats. Equacions. Canvi de sistema de referència. Propietats.Classificació. II)ESPAI AFÍ EUCLIDIÀ 5.Espai afí euclidià, primeres definicions i propietats. Sistema de referència rectangular. Perpendicularitat. Distància. Angles. 6.Isometries entre espais afins euclidians. Moviments. Equacions. Canvi de sistema de referència.Classificació. 7.Còniques i quàdriques. Definició. Classificació mètrica. III)ESPAI PROJECTIU 8. Espai projectiu, primeres definicions i propietats. Sistemes coordenats. 9. Projectivitats, definicions y propietats. |
Objetius |
L’objetiu principal es coneixer les estructures dels espais AFÍ I PROJECTIU de dimensions finites i coneixer en les mateixes models per la presentació del raonament geometric via les seues subestructures y les seues transformacions. El segon objetiu, igualment important, es el coneiximent i classificació de les còniques i quadriques. El plantejament de presentació dels continguts es realitza desde l'hipòtesi del coneiximent dels programes de Àlgebra Lineal i Multilineal del plà d'estudis. |
URL de Fitxa |