Centre |
Facultat de Psicologia i Logopèdia |
Departament |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
Professor responsable |
G5133 - ANA MIRANDA CASAS |
Met. Docent |
Classes magistrals i classes práctiques. |
Met. Avaluació |
Per a aprovar l'assignatura l'alumne haurà d'aconseguir , tant en el nucli teòric com en el pràctic una qualificació igual o superior a 5. La nota final de l'assignatura serà el resultat de combinar les dos puntuacions de l'estudiant, en teoria (67%) i en pràctica (33%). |
Bibliografia |
GARCÍA, J. (2002). Aplicaciones de intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide. MIRANDA, A., FORTES, M.C. y GIL, M.D. (1998). Las dificultades en el aprendizaje de las matemáticas: un enfoque evolutivo. Málaga: Aljibe (Capítulos 1, 3 y 4). MIRANDA, A., VIDAL-ABARCA, E., y SORIANO, M. (2000). Evaluación e intervención psicoeducativa de estudiantes con dificultades de aprendizaje. Madrid: Pirámide. MIRANDA, A., PRESENTACIÓN, M.J. y SORIANO, M. (2000). Prácticas de dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica. Valencia: Promolibro. SÁNCHEZ M., E. (1998). Comprensión y redacción de textos: Dificultades y ayudas. Barcelona: Edebé. |
Continguts |
Els continguts de la matèria estan estructurats en cinc unitats temàtiques: Unitat 1: Introducció a les Dificultats en l'Aprenentatge. Perspectiva Històrica. Concepte i criteris per a la delimitació de les DA. Teories Clàssiques i Teories Actuals. Unitat 2: Dificultats en l'Aprenentatge de la Lectura. Anàlisi de les manifestacions de les dislèxies fonològiques, de superfície, mixtes i semàntiques. Procediments i criteris per a l'avaluació i la intervenció. Unitat 3. Dificultats d'Aprenentatge de la Comprensió lectora. Anàlisi de les manifestacions: característiques cognitives, metacognitives i motivacionals d'estudiants amb dificultats en comprensió lectora. Directrius per a l'avaluació i intervenció. Unitat 4. Característiques Socials i personals dels Estudiants amb DA. Avaluació i marc general per a la intervenció dels problemes sociopersonals dels estudiants amb DA. Unitat 5. Dificultats de l'aprenentatge de les Matemàtiques. Concepte de discalculia i les seues manifestacions, directrius per a l'avaluació i intervenció. Dificultats en la resolució de problemes, directrius per a l'avaluació i intervenció. |
Objetius |
1) Formar opinions sobre les propostes explicatives de les dificultats d'aprenentatge (DA); 2) Detectar les DA de lectura i comprendre els models d'avaluació i tractament; 3) Delimitar les DA del càlcul (DAC) i planificar programes de reeducació; 4) Elaborar programes d'avaluació i intervenció en les dificultats en la solució de problemes; 5) Analitzar els problemes socials i afectius de les DA i dominar els procediments d'avaluació i intervenció; 6) Establir relacions entre teoria i pràctica en l'assessorament psicoeducatiu de les DA. |
URL de Fitxa |