Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12175 Canals de Comercialització - L.ITM 2001


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Comercialització i Investigació de Mercats
Professor responsable
G8227 - IRENE GIL SAURA
Met. Docent
La lliçó magistral serà el principal mètode d'ensenyança en les classes teòriques. en les sessions pràctiques es treballarà de forma individual o en xicotets grups, aplicant:El mètode del cas;La investigació independent amb supervisor; Les visites a empreses.
Met. Avaluació
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà de manera independent per a la part teòrica i la pràctica, procedint posteriorment a conjugar ambdós per a obtindre una qualificació única. És necessari aconseguir una puntuació de 5 sobre 10 en cada una de les parts perquè estes amitjanen.
Bibliografia
CASARES, J. i REBOLLO, A. (2005). Distribución Comercial. Thomson. Civitas. Madrid. 3ª ed.
DE JUAN, M.D. (2005). Comercialización y Retailing. Distribución comercial aplicada. Pearson. Prentice Hall. Madrid.
DIEZ DE CASTRO, E. (2004). Distribución Comercial. McGraw Hill. 3 ed. Madrid.
MIQUEL, S.; PARRA, F.; LHERMIE, C. i MIQUEL, M.J. (2006). Distribución Comercial. ESIC Editorial. Madrid. 5ª ed.
PELTON, L.E.; STRUTTON, D. i LUMPKIN, J.R. (2005). Canales de Marketing y Distribución Comercial. Un enfoque de administración de relaciones. Mc Graw Hill. 2ª ed.
VÁZQUEZ, R. i TRESPALACIOS, J.A. (2006). Estrategias de Distribución Comercial. Diseño del canal de distribución y relación entre fabricantes y detallistas. Thomson. Madrid.
Continguts
Programa Sintètic
Primera Part.- Les funcions del canal de comercialització
Tema 1. L'àmbit de la distribució comercial
Tema 2. El canal de comercialització: funcions i tipus
Tema 3. Les formes d'organitzar el canal de comercialització

Segona Part.- Els components del canal de comercialització
Tema 4. Els intermediaris majoristes
Tema 5. Els intermediaris detallistes
Tema 6. El comportament del comprador i el mercat espacial
Tema 7. La gestió del comerç detallista I: assortiment i merchandising
Tema 8. La gestió del comerç detallista II: preu i promoció
Tema 9. El servici, la gestió de la qualitat i la satisfacció

Tercera Part.- El desenvolupament i la gestió del canal de comercialització: planificació, coordinació i control
Tema 10. El disseny i la selecció del canal de comercialització
Tema 11. Les relacions en el canal: lideratge, confiança, compromís i conflicte
Tema 12. La distribució física
Objetius
.Transmetre de forma clara el sentit del programa, des d'una doble visió de la distribució com a funció empresarial i sector d'activitat, entenent la importància de cada una de les seues parts, coneixent la terminologia, l'objecte i els camps d'estudi de la disciplina, i identificant els seus mètodes, tècniques i procediments;
2.Interpretar i concloure sobre els principis, mètodes, etc. anteriorment assenyalats, explicant la funció de la distribució comercial en la societat i el seu paper en l'activitat econòmica
URL de Fitxa