Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Comercialització i Investigació de Mercats |
Professor responsable |
G8227 - IRENE GIL SAURA |
Met. Docent |
La lliçó magistral serà el principal mètode d'ensenyança en les classes teòriques. en les sessions pràctiques es treballarà de forma individual o en xicotets grups, aplicant:El mètode del cas;La investigació independent amb supervisor; Les visites a empreses. |
Met. Avaluació |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà de manera independent per a la part teòrica i la pràctica, procedint posteriorment a conjugar ambdós per a obtindre una qualificació única. És necessari aconseguir una puntuació de 5 sobre 10 en cada una de les parts perquè estes amitjanen. |
Bibliografia |
CASARES, J. i REBOLLO, A. (2005). Distribución Comercial. Thomson. Civitas. Madrid. 3ª ed. DE JUAN, M.D. (2005). Comercialización y Retailing. Distribución comercial aplicada. Pearson. Prentice Hall. Madrid. DIEZ DE CASTRO, E. (2004). Distribución Comercial. McGraw Hill. 3 ed. Madrid. MIQUEL, S.; PARRA, F.; LHERMIE, C. i MIQUEL, M.J. (2006). Distribución Comercial. ESIC Editorial. Madrid. 5ª ed. PELTON, L.E.; STRUTTON, D. i LUMPKIN, J.R. (2005). Canales de Marketing y Distribución Comercial. Un enfoque de administración de relaciones. Mc Graw Hill. 2ª ed. VÁZQUEZ, R. i TRESPALACIOS, J.A. (2006). Estrategias de Distribución Comercial. Diseño del canal de distribución y relación entre fabricantes y detallistas. Thomson. Madrid. |
Continguts |
Programa Sintètic Primera Part.- Les funcions del canal de comercialització Tema 1. L'àmbit de la distribució comercial Tema 2. El canal de comercialització: funcions i tipus Tema 3. Les formes d'organitzar el canal de comercialització Segona Part.- Els components del canal de comercialització Tema 4. Els intermediaris majoristes Tema 5. Els intermediaris detallistes Tema 6. El comportament del comprador i el mercat espacial Tema 7. La gestió del comerç detallista I: assortiment i merchandising Tema 8. La gestió del comerç detallista II: preu i promoció Tema 9. El servici, la gestió de la qualitat i la satisfacció Tercera Part.- El desenvolupament i la gestió del canal de comercialització: planificació, coordinació i control Tema 10. El disseny i la selecció del canal de comercialització Tema 11. Les relacions en el canal: lideratge, confiança, compromís i conflicte Tema 12. La distribució física |
Objetius |
.Transmetre de forma clara el sentit del programa, des d'una doble visió de la distribució com a funció empresarial i sector d'activitat, entenent la importància de cada una de les seues parts, coneixent la terminologia, l'objecte i els camps d'estudi de la disciplina, i identificant els seus mètodes, tècniques i procediments; 2.Interpretar i concloure sobre els principis, mètodes, etc. anteriorment assenyalats, explicant la funció de la distribució comercial en la societat i el seu paper en l'activitat econòmica |
URL de Fitxa |