Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras' |
Professor responsable |
H3538 - ISIDRE MARCH CHORDA |
Met. Docent |
Sessions teóriques: Llicó magistral Sessions práctiques: Presentació i discussió de casos pràctics d´empreses reals, presentacions en CD-rom i en power point, projecció de videos, búsqueda d´informació en pàgines web, presentació dels treballs finals, ponències de convidats |
Met. Avaluació |
Examen final, teóric i pràctic: 5 punts Treball final en grup: 3,5 punts Assistència a classe: Fins a 1 punt Participació activa en classe: Fins a 1 punts |
Bibliografia |
FERNANDEZ, E. (2005), Estrategia de Innovación, Thomson, Madrid VALLS, J. y ESCORSA, P. (1997), Tecnología e innovación en la empresa: dirección y gestión, Edicions UPC, Barcelona. |
Continguts |
CAPÍTOL 1: CONCEPTES BÀSICS: TECNOLOGIA, I+D: TECNOLOGIA i canvi tècnic, activitats d'I+D, modalitats bàsiques d'I+D CAPÍTOL 2: INNOVACIÓ: Definició de innovació, difusió de la innovació, modalitats de innovació, procés de generació de innovacions CAPÍTOL 3: GESTIÓ DE LA TECNOLOGIA I LA INNOVACIÓ: Funciones clau, gestió de la innovació, innovació i estructura organitzativa, impacte de la innovació, valoració del cost de la innovació CAPÍTOL 4: ESTRATÈGIA TECNOLÒGICA: Tecnologia i estratègia competitiva, estratègies tecnològiques i de innovació, estratègies basades en la tecnologia, capacitats i competències tecnològiques CAPITULE 5: DESENVOLUPAMENT DE NOUS PRODUCTES: Procés de desenvolupament de nous productes, factores crítics de l´èxit, obstacles al desenvolupament de nous productes CAPITULE 6:COMPANYIES HIGH-TECH: Característiques, estratègia de innovació, principals sectors high-tech CAPITULE 7: VIGILÀNCIA TECNOLÒGICA: La funció de vigilància, modalitats, resultats, ferramentes de vigilància CAPITULE 8: PROTECCIÓ DE LA TECNOLOGIA: Patents, altres mecanismes CAPITULE 9: ALIANCES EN TECNOLOGIA I TRANSFERENCIA TECNOLOGICA |
Objetius |
L´objectiu genèric de la assignatura resideix en donar a conèixer el procés de creació i difusió d' innovacions en les empreses així com fomentar l'aprenentatge de l'alumne sobre les eines básiques per a la gestió empresarial en el camp de la tecnologia i la innovació. Donar a conèixer als estudiants la problemàtica que envolta els distints aspectes que conformen la gestió de la innovació, en empreses reals. També es pretén que els alumnes assimilen nous coneixements relatius a les distintes activitats que poden impulsar les empreses high-tech. |
URL de Fitxa |