Center |
Faculty of Teacher Training |
Departament |
Education and School Management |
Lecturers in charge |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Met. Avaluació |
- - |
Bibliografia |
ÁLVAREZ, M. (1984). Organización y renovación escolar. Madrid. Popular. ÁLVAREZ MÉNDEZ, J. M. (2001). Evaluar para conocer, examinar para excluir. Madrid. Morata. ÁLVAREZ URÍA. F. (1998). Neoliberalismo versus democracia. Madrid. La Piqueta. ARDOINO, J. (1980). Perspectiva política de la educación. Madrid. Narcea. ARGYRYS, CH (1993). Cómo vencer las barreras organizativas. Madrid. Díaz Santos ANTÚNEZ, S. (1993). Claves para la organización de centros escolares. Barcelona. Horsori. APPLE, M.W. Y BEANE, J. A. (1997). Escuelas democráticas. Madrid. Morata. BALL, S.J. ( 1989). La micropolítica de la escuela. Barcelona. Paidós BARBER, B.R. (2000). Un lugar para todos. Barce |
Continguts |
Professional socialization in school Centers. Participation ways and assignment of responsibilities. - Autonomy and democratic control of educational practice. - Contradictions and conflicts in the process of democratization of the centers. - Importance of the human action in the relation theory-practice in the classroom. Individual and collective commitment. - New forms of organization of work and of social relationships |