Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Exploració de les idees prèvies de l'alumnat. Treball individual i col·lectiu sobre distintes informacions documentals amb la consegüent reflexió. Debats dirigits. Establiment de conclusions. Resolució de suposats pràctics. Recolzament tutorial individual i de petits grups. |
Met. Avaluació |
Participació activa en classe. Exercicis individuals i col·lectius de caràcter aplicat i crític. Treball de camp. Examen final. |
Bibliografia |
ANTÚNEZ, S. (1994) Claves para la organización de centros escolares. Barcelona. Horsori. BALL, S.J. (1989) La micropolítica de la escuela. Madrid. Paidós-MEC. BELTRAN F. i SAN MARTÍN, A. (2000) Diseñar la coherencia escolar. Bases para el proyecto educativo. Madrid. Morata. GAIRÍN, J. i ANTÚNEZ, S. (1993) Organización escolar: nuevas aportaciones. Barcelona. PPU. GIMENO SACRISTÁN, J. (2001) Educar y convivir en la cultura global. Madrid. Morata. |
Continguts |
- Canvis socials i la seu demanda en les institucions. Transformacions socials i polítiques. Relació entre política, legislació i administració educativa. Mites i insuficiències de les reformes educatives. -Marcs teòrics per a la comprensió de l'escola com organització. Perspectives actuals i emergents de les organitzacions educatives. - El centre escolar com a lloc de canvi, innovació i socialització professional. Noves formes de l'organització del treball i de les relacions socials. Desregulació organitzativa i autogovern. - Cultura democràtica dels centres. Contradiccions i conflictes en el procés de democratització de les institucions educatives. Estructures de poder i autonomia docent. Sistema relacional. Vies de participació. Entrebancs i defenses organitzatives. |
Objetius |
1. Conéixer i valorar teòricament, pràcticament i críticament l'estructura i funcionament del Sistema Educatiu així com l'estructura dels centres educatius. 2. Caracteritzar i diferenciar àmbits i instàncies de participació en l'organització dels centres educatius. 3. Identificar, distingir i valorar les variables organitzatives a qualsevol nivell. |
URL de Fitxa |