Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

9849 Organització del centre escolar - LL.PSICOPEDAGO.00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Didàctica i Organització Escolar
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Exploració de les idees prèvies de l'alumnat. Treball individual i col·lectiu sobre distintes informacions documentals amb la consegüent reflexió. Debats dirigits. Establiment de conclusions.
Resolució de suposats pràctics. Recolzament tutorial individual i de
petits grups.
Met. Avaluació
Participació activa en classe. Exercicis individuals i col·lectius de caràcter aplicat i crític. Treball de camp. Examen final.

Bibliografia
ANTÚNEZ, S. (1994) Claves para la organización de centros escolares. Barcelona. Horsori.
BALL, S.J. (1989) La micropolítica de la escuela. Madrid. Paidós-MEC.
BELTRAN F. i SAN MARTÍN, A. (2000) Diseñar la coherencia escolar.
Bases para el proyecto educativo. Madrid. Morata.
GAIRÍN, J. i ANTÚNEZ, S. (1993) Organización escolar: nuevas
aportaciones. Barcelona. PPU.
GIMENO SACRISTÁN, J. (2001) Educar y convivir en la cultura global.
Madrid. Morata.
Continguts
- Canvis socials i la seu demanda en les institucions.
Transformacions socials i polítiques. Relació entre política,
legislació i administració educativa. Mites i insuficiències de les reformes educatives.
-Marcs teòrics per a la comprensió de l'escola com organització.
Perspectives actuals i emergents de les organitzacions educatives.
- El centre escolar com a lloc de canvi, innovació i socialització
professional. Noves formes de l'organització del treball i de les
relacions socials. Desregulació organitzativa i autogovern.
- Cultura democràtica dels centres. Contradiccions i conflictes en
el procés de democratització de les institucions educatives.
Estructures de poder i autonomia docent. Sistema relacional. Vies de
participació. Entrebancs i defenses organitzatives.
Objetius
1. Conéixer i valorar teòricament, pràcticament i críticament l'estructura i funcionament del Sistema Educatiu així com
l'estructura dels centres educatius.
2. Caracteritzar i diferenciar àmbits i instàncies de participació
en l'organització dels centres educatius.
3. Identificar, distingir i valorar les variables organitzatives a
qualsevol nivell.

URL de Fitxa