Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

9250 Bàsquet - LL.CAFE 1999


Centre
Facultat de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport
Departament
Educació Física i Esportiva
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Es proposa una metodologia activa, basada en el joc com a element principal. A partir d'aquest, analitzar els fonaments per al seu desenvolupament. Passant del 1x1 al 5x5, utilitzant com a element el joc simplificat que reproduïx situacions de joc real. Incidint en l'observació i la seua avaluació.
Met. Avaluació
Participació mínima en classes del 80%,obtenint-se la qualificació final a partir de
Examen teòric 40%
" pràctic 30%
Presentació treballs 20%
Participació en classe 10%
L'avaluació dels exàmens, es realitzarà una vegada acreditada la realització de les pràctiques de classe
Bibliografia
ALDERETE, JL. & JUAN, J.(1998) TÈCNICA INDIVIDUAL DEFENSIVA. GYMNOS.
BOSCH, G. & POULAIN, T. - BÀSQUET. DE L'ESCOLA A LES ASSOCIACIONS ESPORTIVES. AGONOS
DEL RIO, J. A. (1990) METODOLOGIA DEL BÀSQUET. PAIDOTRIBO.
DIVERSOS AUTORS.- ANÀLISI DE LA PRÀCTICA ESPORTIVA. (Les ajudes defensives entre jugadors del perímetre. Aproximació metodològica i exercicis. CALATAIUD, F. Cáp. 3). PROMOLIBRO
OLIVERA BELTRÁN, J. (1993)1250 EXERCICIS I JOCS EN BÀSQUET. PAIDOTRIBO
ORLICK, T. (1990) LLIURES PER A COOPERAR, LLIURES PER A CREAR. PAIDOTRIBO
PIAGET, J.- EL CONCEPTE DE L'ESPAI EN EL XIQUET. PAIDOS
PIERON, M. (1999) PER A UNA ENSENYANÇA EFICAÇ DE LES ACTIVITATS FISICO-ESPORTIVES. INDE
PRIMO,G.C. (1986) BÀSQUET. LA DEFENSA.MARTINEZ ROCA.
Continguts
Els continguts s'organitzen en quatre grans Blocs Temàtics, amb una estructura pròpia, sense que això represente que els seus continguts establisquen compartiments estancs, sent precisament la seua interrelació, la característica més destacada dels mateixos, que aporta el sentit d'unitat i globalitat necessaris, per a abordar el desenvolupament de l'assignatura.
BLOCS TEMÀTICS
I HISTÒRIA DEL BÀSQUET. REGLAMENT DE JOC. EL BÀSQUET COM A ESPORT D'EQUIP. NOMENCLATURA BÀSICA. TEMES1-2-3-4
II L'ENSENYANÇA DEL BÀSQUET. TEMES5-6
III ELS MITJANS TECNICOTÀCTICS INDIVIDUALS EN LES FASES D'ATAC I DEFENSA. TEMES 7-8-9-10-11
IV INICIACIÓ AL JOC COL.LECTIU. TEMES12-13-14

TEMES TEÒRICS-PRÀCTICS

1.-Història del básquet
2.-El reglament
3.-El bàsquet com a esport d'equip
4.-Nomenclatura i representació gràfica
5.-L'ensenyança del bàsquet. Metodología
6.-Observació i avaluació de les habilitats motrius específiques del básquet
7.-El joc de 1x1, necessitats que planteja
8.-Joc simplificat de 2x2 i 3x3, necessitats que planteja
9.-El llançament a cistella
10.-L'atac 4x4 i el joc d'esquena a cistella
11.-La defensa individual amb ajudes a partir del 2x2, fins a 4x4
12.-La construcció del joc 5x5 en atac, a partir de l'ocupació d'espais, el passe i la recepció (inclòs el contraatac)
13.-Construcció del joc 5x5 en defensa, basat en el passe i recepció del baló, el dribling i el tir
14.-El joc amb bloquejos
Objetius
Conéixer l'evolució històrica-reglamentària i les característiques del Bàsquet.
Disposar d'elements necessaris per a realitzar tasques d'observació i confecció de fitxes per a la correcció d'errors
Conéixer teòricament i pràcticament els fonaments tecnicotàctics i reglamentaris
Posseir un ampli repertori d'exercicis i recursos didàctics per a la seua aplicació
Realitzar adequadament la motricitat gestual bàsica específica del Bàsquet
Conéixer i aplicar diferents metodologies en els processos d'ensenyança-aprenentatge
Desenvolupar la capacitat d'organització docent.
URL de Fitxa