Centre |
Facultat de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport |
Departament |
Educació Física i Esportiva |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Es proposa una metodologia activa, basada en el joc com a element principal. A partir d'aquest, analitzar els fonaments per al seu desenvolupament. Passant del 1x1 al 5x5, utilitzant com a element el joc simplificat que reproduïx situacions de joc real. Incidint en l'observació i la seua avaluació. |
Met. Avaluació |
Participació mínima en classes del 80%,obtenint-se la qualificació final a partir de Examen teòric 40% " pràctic 30% Presentació treballs 20% Participació en classe 10% L'avaluació dels exàmens, es realitzarà una vegada acreditada la realització de les pràctiques de classe |
Bibliografia |
ALDERETE, JL. & JUAN, J.(1998) TÈCNICA INDIVIDUAL DEFENSIVA. GYMNOS. BOSCH, G. & POULAIN, T. - BÀSQUET. DE L'ESCOLA A LES ASSOCIACIONS ESPORTIVES. AGONOS DEL RIO, J. A. (1990) METODOLOGIA DEL BÀSQUET. PAIDOTRIBO. DIVERSOS AUTORS.- ANÀLISI DE LA PRÀCTICA ESPORTIVA. (Les ajudes defensives entre jugadors del perímetre. Aproximació metodològica i exercicis. CALATAIUD, F. Cáp. 3). PROMOLIBRO OLIVERA BELTRÁN, J. (1993)1250 EXERCICIS I JOCS EN BÀSQUET. PAIDOTRIBO ORLICK, T. (1990) LLIURES PER A COOPERAR, LLIURES PER A CREAR. PAIDOTRIBO PIAGET, J.- EL CONCEPTE DE L'ESPAI EN EL XIQUET. PAIDOS PIERON, M. (1999) PER A UNA ENSENYANÇA EFICAÇ DE LES ACTIVITATS FISICO-ESPORTIVES. INDE PRIMO,G.C. (1986) BÀSQUET. LA DEFENSA.MARTINEZ ROCA. |
Continguts |
Els continguts s'organitzen en quatre grans Blocs Temàtics, amb una estructura pròpia, sense que això represente que els seus continguts establisquen compartiments estancs, sent precisament la seua interrelació, la característica més destacada dels mateixos, que aporta el sentit d'unitat i globalitat necessaris, per a abordar el desenvolupament de l'assignatura. BLOCS TEMÀTICS I HISTÒRIA DEL BÀSQUET. REGLAMENT DE JOC. EL BÀSQUET COM A ESPORT D'EQUIP. NOMENCLATURA BÀSICA. TEMES1-2-3-4 II L'ENSENYANÇA DEL BÀSQUET. TEMES5-6 III ELS MITJANS TECNICOTÀCTICS INDIVIDUALS EN LES FASES D'ATAC I DEFENSA. TEMES 7-8-9-10-11 IV INICIACIÓ AL JOC COL.LECTIU. TEMES12-13-14 TEMES TEÒRICS-PRÀCTICS 1.-Història del básquet 2.-El reglament 3.-El bàsquet com a esport d'equip 4.-Nomenclatura i representació gràfica 5.-L'ensenyança del bàsquet. Metodología 6.-Observació i avaluació de les habilitats motrius específiques del básquet 7.-El joc de 1x1, necessitats que planteja 8.-Joc simplificat de 2x2 i 3x3, necessitats que planteja 9.-El llançament a cistella 10.-L'atac 4x4 i el joc d'esquena a cistella 11.-La defensa individual amb ajudes a partir del 2x2, fins a 4x4 12.-La construcció del joc 5x5 en atac, a partir de l'ocupació d'espais, el passe i la recepció (inclòs el contraatac) 13.-Construcció del joc 5x5 en defensa, basat en el passe i recepció del baló, el dribling i el tir 14.-El joc amb bloquejos |
Objetius |
Conéixer l'evolució històrica-reglamentària i les característiques del Bàsquet. Disposar d'elements necessaris per a realitzar tasques d'observació i confecció de fitxes per a la correcció d'errors Conéixer teòricament i pràcticament els fonaments tecnicotàctics i reglamentaris Posseir un ampli repertori d'exercicis i recursos didàctics per a la seua aplicació Realitzar adequadament la motricitat gestual bàsica específica del Bàsquet Conéixer i aplicar diferents metodologies en els processos d'ensenyança-aprenentatge Desenvolupar la capacitat d'organització docent. |
URL de Fitxa |