Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

2540 Gestió de l'Oferta Turística Bàsica - D.TURISME 97


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
Professor responsable
H3538 - ISIDRE MARCH CHORDA
Met. Docent
En teoria, en aula gran i seguint una metodologia expositiva, s´expondrá els coneixements mínims i també el proposi de desenvolupar habilitats de reflexió síntesi.
En les pràctiques, l'estudiant desenvoluparà casos relatius a la matèria impartida. Experts impartirán xarrades a algunes sessions
Met. Avaluació
L'assignatura està composta per teòrica i pràctica, que hauran de ser avaluades conjuntament. La proporció de la qualificació és del 65% per a la teoria i la resta per a pràctica. Per a poder aprovar l'assignatura s'exigix un mínim de 3 punts a l´examen teóric.
Bibliografia
Bibliografia Bàsica
- Albert Piñole, I. (1999): Gestió, Productes i Servicis de les Agències de Viatges. Centre d'Estudis Ramón Areces, Madrid.
- Martín Rojo, I. (2000): Direcció i gestió d'empreses del sector turístic. Piràmide, Madrid.
- Mestres Soler, J. (2003): Tècniques de Gestió i Direcció Hotelera. Gestió 2000, Barcelona.
- Rochat, M. (2000), Marketing y Gestión de la Restauración. Gestión 2000, Barcelona
- Vogeler Ruiz, C. (2000): El mercat Turístic. Estructura, operacions i procés de producció. Centre d'Estudis Ramón Areces, Madrid.
Continguts
I. La oferta turística básica (OTB)
Tema 1. Les empreses que formen la OTB

II. Allotjaments turístics
Tema 2. L'hotel i altres allotjaments
Tema 3. La gestió hotelera

III Agències de viatges
Tema 4. Les agències de viatges
Tema 5. La gestió de l'oferta en les agències de viatges

IV Empreses de restauració
Tema 6: La gestió en les empreses de restauració

V. Altres empreses del sector turístic
Tema 7. Empreses de transports i d'oci


Objetius
L'objectiu genèric d'esta assignatura és donar a conéixer els estudiants els distints tipus d'empreses turístiques que existixen en el món empresarial, analitzant com són gestionades i dirigides.
Com a objectius específics podem concretar-los en l'oferta bàsica (allotjaments, agències,
) que els resumim en els punts següents:
? Estudiar les distintes classificacions, característiques, estructures organitzatives, distribució interna, pressupostos etc. dels allotjaments.
? Estudiar les distintes funcions de les AAVV.
URL de Fitxa