Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

2495 Estructura de Mercats - D.TURISME 97


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Economia Aplicada
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Presentacions del profesor i selecció bibliográfica de apoyo per a la preparació de les clases de teoría. Participació activa en la resolució de les cuestions y casos proposats a les clases de práctiques.
Met. Avaluació
Evaluación contínua y examen final.
Bibliografia
BIBLIOGRAFIA GENERAL.

BULL, A. (1996) La economia del sector turístico. Alianza Editorial.

BRAVO, S. (2004), La competitividad del sector turístico
Boletín Económico. Banco de España, 2004 Sept.

CAMPO, S. y YAGÜE, M. J. (2003), ?Estrategias de precios en la venta de viajes combinados?, Estudios turísticos, 157.

CAÑADA, A. (2004), ?Instrumentos de medida del turismo : La Cuenta Satélite de Turismo?, Papeles de Economía Española, num. 102.

ESPINET , J. Mª; FLUVIÁ, M. (2004), ?Competitividad y precios de los destinos turísticos de la costa española?, Papeles de Economía Española, 2004; (102)

.... VER PROGRAMA ADJUNTO
Continguts
Els temes del programa son:
Tema 1.
MERCADOS TURÍSTICOS: CONCEPTOS, CLASIFICACIONES Y FUENTES DE INFORMACIÓN.

Tema 2.
ELEMENTOS BASICOS DE TODO MERCADO TURISTICO : UNA VISIÓN DE CONJUNTO.

Tema 3.
LA IMPORTANCIA ECONÓMICA DE LAS ACTIVIDADES TURÍSTICAS.

Tema 4.
EL EMPLEO TURISTICO Y SUS CARACTERÍSTICAS.

Tema 5.
LA COMPRA DE SERVICIOS TURÍSTICOS DE MANERA INDEPENDIENTE.

Tema 6.
LA COMPRA DE SERVICIOS TURÍSTICOS DE FORMA CONJUNTA.

Tema 7.
LA PRODUCCION DE LOS PRINCIPALES SERVICIOS TURÍSTICOS (TRANSPORTE, ALOJAMIENTO Y RESTAURACION)

Tema 8.
DISTRIBUCION, PRECIOS Y COMPETITIVIDAD EN LOS MERCADOS TURISTICOS.

Tema 9.
MERCADOS TURISTICOS. EQUILIBRIOS Y DESEQUILIBRIOS.

Tema 10.
LAS SINGULARIDADES DEL MODELO TURÍSTICO ESPAÑOL.

Tema 11.
LAS SINGULARIDADES DEL MODELO TURÍSTICO VALENCIANO.

Objetius
EL PROGRAMA DE LA ASIGNATURA ESTA COMO UN ARCHIVO ADJUNTO EN EL ULTIMO APARTADO DE LA FICHA TECNICA

Aquesta assignatura té com objectiu el introduir als estudiants en el coneixement de la estructura i organització dels mercats turístics existents a les societats desenvolupades actuals com l?espanyola. Per aixó, a més de l?anàlisi general del funcionament d'uns i d'altres mercats turístics, dels agents participants, dels sistemes de fixació de preus, dels costos segons establiments, etc., s?ofereixen també exemples i informacions de casos concrets obtinguts de la realitat més propera.
URL de Fitxa