Centre |
Facultat de Ciències Socials |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Exposició del tema per part del professor, treball d'aprofundiment individual, exposició de conclusions en plenari. Disseny d'un programa d'intervenció per grups de treball en què s'apliquen els distints continguts teòrics. Exposició dels treballs en plenari. |
Met. Avaluació |
Opció 1.Prova escrita:Mapa conceptual d'un tema i defensa.Cinc preguntes del temari a desenrotllarOpció 2. Treball monogràfic: Disseny d'un programa d'intervenció . Assistència a cinc tutories. Opció 3.Assistència al 80% de classes,entrega de programa de intervenció |
Bibliografia |
Barrado, J.M. (1982)La ASC un esfuerzo de aclaración. En Documentación Social nº 49 Besnard, P.(1990)El animador sociocultural. Valencia Greupo Dissabte Stenhouse, L.(1987)La investigación como base de la enseñanza.Madrid Morata Delorme, Ch. (1982)De la animación pedagógica a la investigación-acción. Madrid. Narcea Colom,A.J.(1987)Modelos de intervención socioeducativa.Madrid.Narcea Flecha,R. y otros (1988)Dos siglos de educación de adultos.Barcelona. El Roure Freire,P. (1990).La naturaleza política de la educación. Barcelona.Paidós Perez Serrano, G. (1990) Investigación-acción.Aplicaciones al campo socieducativo. Madrid. Dykinson Garcia, G.(1990)Interacción social y Animación juvenil.Madrid. Popular |
Continguts |
a.L'ASC. Aclariments terminològics i fonamentació epistemològica b.Història i evolució de l'ASC c.Els camps de l'ASC: Camp cultural, social i educatiu d.Metodologia de l'ASC: La investigació-acció com proposta metodòlogica e.L'anàlisi diagnostique sociocultural f.L'anàlisi legislativa sobre ASC g.Els grups poblacions com a vector d'intervenció h.La praxi de l'ASC: estudi de casos i disseny de programes i.La interacció social com bae de l'ASC: Participació social i comunicació de grups j.Les tècniques de dinàmica de grup en l'ASC |
Objetius |
1.Creació,desenrotllament i transmissió crítica de la cultura i, dels processos vinculats a l'animació sociocultural. 2.Preparació per a l'exercici professional que exigisca l'aplicació de coneixements teorico-pràctics sobre l'ASC i, l'anàlisi crítica de les diferents propostes i models d'intervenció. 3.L'intercanvi d'experiències, expectatives i anàlisi compartida. 4.Coneixement de l'estructura de servicis i programes d'ASC a la Comunitat Valenciana. 5. Elaboració de programes d'investigació-acció . 6. Les dinàmiques de grup en l'ASC. |
URL de Fitxa |