Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Psicologia Social |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
El marc metodològic en l'aula partirà del treball a realitzar per l'alumnat sobre tres tipus de continguts: continguts conceptuals, continguts procedimentals i continguts actitudinals. |
Met. Avaluació |
La màxima puntuació és de 100 punts: Avaluació contínua (30 punts): implicació, participació i quadern de pràctiques - 20 punts). Treball d'investigació; màxim 20 p. Examen: 25 ítems amb 4 alternatives de resposta (50 p.) |
Bibliografia |
Cuesta, U. (2004): Psicología social cognitiva de la publicidad. Madrid. Ed. Fragua. Del Río, P. (1996): Psicología de los medios de comunicación. Madrid. Ed. Síntesis. Durán, A. (1989): Psicología de la publicidad y de la venta. Barcelona. Ed. CEAC. Quintanilla, I. (2002): Psicología del consumidor. Madrid. Prentice Hall. Wimmer, R.D. & Dominick, J.R. (1996): La investigación científica de los medios de comunicación. Una introducción a sus métodos. Barcelona. Bosch. |
Continguts |
CONTINGUTS TEÒRICS T 1.- Psicologia, economia i consum T 2.- Psicologia, màrqueting i publicitat T 3.- Fonaments psicosocials de la publicitat T 4.- Persuasió, publicitat i mitjans massius de comunicació. T 5.- La seducció publicitària T 6.- Efectes cognitius de la comunicació publicitària T 7.- Publicitat i actituds T 8.- La publicitat i les emocions T 9.- Publicitat i Motivació. PRACTIQUES P 1.- La noció de veritat en publicitat P 2.- La investigació en publicitat. P 3.- Comportament del consumidor P 4.- Estudis sobre el producte i la marca P 5.- Control de l'eficàcia publicitària P 6.- La investigació d'audiències en televisió P 7.- Valoració publicitària d'un programa de televisió P 8.- Recomanacions per a elaborar un anunci P 9.- Nous camps d'investigació publicitària ACTIVITATS GUIADES 1.Conferència Director Departament de Màrqueting de RTVV 2.Conferència Director creatiu d'Agència de publicitat 3.Visita Departament de Màrqueting de Radiotelevisió Valenciana (RTVV) 4.Visita a Agència de Publicitat |
Objetius |
Conéixer els models teòrics explicatius de l'acció publicitària i dels efectes d'esta. Conéixer les variables psicosocials involucrades en la comunicació publicitària i els seus efectes sobre els usuaris i consumidors. Analitzar els efectes psicosocials dels missatges publicitaris i de la seua retòrica sobre el comportament dels receptors i destinataris Aplicar els coneixements psicològics a l'anàlisi dels diferents targets publicitaris Aplicar tècniques i mètodes d'anàlisi de recepció i impacte dels missatges publicitaris. |
URL de Fitxa |