Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

15461 Psicologia de la Publicitat - L.ITM 2001


Centre
Facultat d'Economia
Departament
Psicologia Social
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
El marc metodològic en l'aula partirà del treball a realitzar per l'alumnat sobre tres tipus de continguts: continguts conceptuals, continguts procedimentals i continguts actitudinals.
Met. Avaluació
La màxima puntuació és de 100 punts:
Avaluació contínua (30 punts): implicació, participació i quadern de pràctiques - 20 punts).
Treball d'investigació; màxim 20 p.
Examen: 25 ítems amb 4 alternatives de resposta (50 p.)
Bibliografia
Cuesta, U. (2004): Psicología social cognitiva de la publicidad. Madrid. Ed. Fragua.
Del Río, P. (1996): Psicología de los medios de comunicación. Madrid. Ed. Síntesis.
Durán, A. (1989): Psicología de la publicidad y de la venta. Barcelona. Ed. CEAC.
Quintanilla, I. (2002): Psicología del consumidor. Madrid. Prentice Hall.
Wimmer, R.D. & Dominick, J.R. (1996): La investigación científica de los medios de comunicación. Una introducción a sus métodos. Barcelona. Bosch.
Continguts
CONTINGUTS TEÒRICS

T 1.- Psicologia, economia i consum
T 2.- Psicologia, màrqueting i publicitat
T 3.- Fonaments psicosocials de la publicitat
T 4.- Persuasió, publicitat i mitjans massius de comunicació.
T 5.- La seducció publicitària
T 6.- Efectes cognitius de la comunicació publicitària
T 7.- Publicitat i actituds
T 8.- La publicitat i les emocions
T 9.- Publicitat i Motivació.

PRACTIQUES

P 1.- La noció de veritat en publicitat
P 2.- La investigació en publicitat.
P 3.- Comportament del consumidor
P 4.- Estudis sobre el producte i la marca
P 5.- Control de l'eficàcia publicitària
P 6.- La investigació d'audiències en televisió
P 7.- Valoració publicitària d'un programa de televisió
P 8.- Recomanacions per a elaborar un anunci
P 9.- Nous camps d'investigació publicitària

ACTIVITATS GUIADES
1.Conferència Director Departament de Màrqueting de RTVV
2.Conferència Director creatiu d'Agència de publicitat
3.Visita Departament de Màrqueting de Radiotelevisió Valenciana (RTVV)
4.Visita a Agència de Publicitat

Objetius
Conéixer els models teòrics explicatius de l'acció publicitària i dels efectes d'esta.
Conéixer les variables psicosocials involucrades en la comunicació publicitària i els seus efectes sobre els usuaris i consumidors.
Analitzar els efectes psicosocials dels missatges publicitaris i de la seua retòrica sobre el comportament dels receptors i destinataris
Aplicar els coneixements psicològics a l'anàlisi dels diferents targets publicitaris
Aplicar tècniques i mètodes d'anàlisi de recepció i impacte dels missatges publicitaris.
URL de Fitxa