Centre |
Facultat de Filosofia i Cičncies de l'Educació |
Departament |
Lņgica i Filosofia de la Cičncia |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
El treball en classe s'organitzarą sobre la base de textos breus, en castellą, i consistirą en l'anąlisi i discussió d'aquests textos, tractant-se de fomentar en els estudiants el maneig dels conceptes i l'adquisició d'hąbits de treball intel·lectual. |
Met. Avaluació |
Examen final i un breu treball sobre una monografia a determinar. En lloc de l'examen es podrą avaluar l'assistčncia habitual i la participació. |
Bibliografia |
Bickerton, D. Lenguaje y especies. Alianza, Madrid, 1994. Deacon, T. The symbolic species. Penguin, Londres, 1998. Pinker, S. El instinto del lenguaje. Alianza, Madrid, 1995. Savage-Rumbaugh, S. et al. Apes, language and the human mind. Univ. Press, Oxford, 1998. Whorf, B.L. Lenguaje, pensamiento y realidad. Barral, Barcelona, 1971. |
Continguts |
- La relació entre llenguatge i pensament: conceptual o empķrica? - La concepció expresivista. Les hipņtesis d'una gramątica universal innata i d'un llenguatge del pensament. Problemes del cognitivisme. La "pobresa de l'estķmul". - La concepció empirista. La hipņtesi del relativisme i el determinisme lingüķstics: investigacions recents i les seves implicacions. - L'aprenentatge de llenguatges complexos en primats: resultats recents i les seves implicacions. - Orķgen i evolució del llenguatge: ontogenia i filogenia. Teories recents i les seves implicacions. |
Objetius |
Analizar i discutir, a nivell intermedi, alguns dels textos i arguments fonamentals sobre el problema de la relació entre llenguatge pensament tal com es planteja avui. |
URL de Fitxa |