Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Lògica i Filosofia de la Ciència |
Professor responsable |
F0017 - ENRIQUE CASABAN MOYA |
Met. Docent |
Interacció continuada entre el profesor i l?estudiant. Resolució masiva d?exercicis, moltes vegades personalitzats, i explicació, amb l?ajut del professor, a la resta de companys dels conceptes formalitzats. |
Met. Avaluació |
La qualificació estarà en funció dels examens i de la participació en classe. |
Bibliografia |
-BADESA,S;JANÉ,I. y JANSANA,R.. Elementos de lógica formal. Barcelona: Ariel,1998. - CLOCKSIN, W.F. & MELLISH, C.S.: Programación en PROLOG, Madrid: Gustavo Gili, 1987. -FALGUERA,J.L. Y MARTINEZ,C. Lógicva clásica de primer orden. Madrid, Ed, Trotta, 1999. |
Continguts |
1.- Llenguatge natural i llenguatge formal. 2.- El llenguatge de la lògica de primer ordre i la formalització de la ciència. 3.- El llenguatge de la teoria de conjunts vs. els llenguatges lògics d'ordre superior. 4.- Conjunts i conceptes. Dificultats amb la caracterització dels conceptes. 5.- Formalització del llenguatge natural en forma clausal: la lògica com a llenguatge de programació. Enunciats declaratius vs. enunciats imperatius. |
Objetius |
Comentaris: Es pretén d?interpretar en formalisme lògic tant textos en llenguatge natural com teories científiques, i subratllar quan això resulta possible. Que el alumne desenvolupe una acceptable capacitat d'abstracció i puga representar raonaments. a) Dominar l'analisi formal de les argumentacions. b) Disenyar i comprovar definicions. c) Aplicar les tècniques de formalització per a representar diversos camps del coneixement. |
URL de Fitxa |