Centre |
Facultat de Ciències Socials |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Exposició inicial de tema per part del professor. Distribució de materials teòrics per al treball individual. Exposició en plenari de conclusions. Seguiment de notícies en premsa sobre els aspectes analitzats en la teoria. |
Met. Avaluació |
Opció 1. Prova escrita: Mapa conceptual d'un dels temes i la seua defensa. Opció 2.Treball monogràfic. Assistència a 5 sessions de tutoria. Anàlisi d'un text de la bibliografia seguint un guió. |
Bibliografia |
Apple,M (1996)El conocimiento oficial..Barcelona. Paidós Beltran Llavador, Fc. (1996).Politica y práctica de la educación de personas adultas.Publicacions Universitat de Valencia Bernstein,B.(1998)Pedagogía, control simbólico e identidad.Morata Fernandez Enguita,M.(1996)La escuela a examen. Madrid.Pirámide Freire,P.(1990)La naturaleza política de la educación.El roure Giroux,H. (1990)Los profesores como intelectuales.Paidós Giroux,H.(1993)La escuela y la lucha por la ciudadanía.Siglo XXI Giroux,H.(1996)Placeres inquietantes.Paidós Girous,H.(1997)Cruzando límites.Paidós Apple,M.(2002)Educar como dios manda..Paidos Organización Internacional del Trabajo (1998)La educación permanente en el sigloXXI.OIT. |
Continguts |
a.Aproximació conceptual a l'educació permanent.Generalitats b.Claus per a l'anàlisi de l'educació com a concepte subordinat: Funció social de l'escola o,si l'escola funciona per a esta societat. De la formació del ciutadà a la formació del productor c.L'escola com a espai de reproducció cultural: Aproximació a un model d'anàlisi dels mecanismes de selecció, transmissió, fixació i generalització del poder i el control social d.Política i practica de la representació cultural i, de les relacions de poder: Condincionants en la construcció de la identitat social i les distintes representacions subordinades. e.Noves fronteres per al discurs pedagògic (modernisme, postmodernisme i feminisme): La dimensió pedagògica del treball cultural, la frontera com a territori de la resistència i el canvi f.Cuestionament de la cultura unitària: L'educador crític com facilitador d'interrogants a la raó universal. L'alfabetització en mitjans de comunicació com a pràctica contrahegemònica g.El paper de l'alfabetització en els processos d'educació permanent. Aportacions des de la pedagogia crítica h.L'educació permanent com a pràctica de llibertat. El coneixement oficial:Hi ha un coneixement politicament correcte? A qui representa? A qui exclou? Per què triomfa? |
Objetius |
1.Creació,desenrotllament i transmissió crítica de la cultura i, dels processos a esta vinculats referits al camp de l'educació permanent en el domini del Treball Social. 2.Preparació per a l'exercici professional que exigisquen l'aplicació de coneixements teoricopràctics sobre la permanent i, l'anàlisi crítica de les diferents propostes i models d'intervenció. 3.L'intercanvi de experiències, expectatives i anàlisi compartida. 4.Coneixement de l'estructura dels servicis d'educació permanent en la comunitat valenciana |
URL de Fitxa |