Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
-Examen dels nuclis de contingut -Valoració de les lectures de llibres i articles-Participació i exposicions en classe-Informes i treballs obligatoris i voluntaris-Defensa de la memòria de l'assignatura |
Met. Avaluació |
-Exposicions en classe -Comentari d'articles i capítols de llibres -Treballs individuals i en grup -Lectura de llibres obligatoris i optatius-Discussions i debats en classe -Tutories i Seminaris -Activitats pràctiques -Elaboració d'una memòria |
Bibliografia |
-AA.VV. (2002): Hablemos de leer. Madrid. Anaya -CLEMENTE,M. (2004): Lectura y cultura escrita. Madrid. Morata -DELMIRO,B. (2002): La escritura creativa en las aulas. En torno a los talleres literarios. Barcelona. Editorial Graó -GIL CALVO, E. et al. (2001): La educación lectora. Madrid. Fundación Germán Sánchez Ruipérez -PENNAC,D. (1995): Com una novel la. Barcelona. Editorial Empuries -SOLÉ,I. (1998, 14 reed.): Estrategias de lectura. Barcelona Editorial Graó -TEBEROSKY,A. y SOLÉ,I. (1999): Psicopedagogia de la lectura i de l’escriptura. Barcelona. EDIUOC -WRAY,D. y LEWIS,M. (2000): Aprender a leer y escribir textos de información. Madrid. Morata. |
Continguts |
BLOC 1. Llegir i escriure en un món lletrat 1. La lectoescritura com a activitat cognitiva, social, cultural i pedagògica 2. Què és llegir? 3. Què és escriure? 4. Els processos d'adquisició de la lectura i l'escriptura 5. Letrismo/Ilestrismo. Alfabetització/Analfabetisme BLOC 2. Cap A una nova pedagogia del llenguatge escrit 1. Llegir i escriure abans de l'escolaritat obligatòria 2. Ensenyar i deprendre a llegir i escriure 3. Llegir i escriure per a deprendre 4. Deprendre a llegir i escriure per a deprendre 5.Avaluació del llenguatge escrit: Procediments i estratègies BLOC 3. El plaer de llegir i escriure 1. Lectures i escriptures: pluralitat i unitat 2. La literatura per a xiquets i jóvens en una pedagogia del llenguatge escrit 3. Les biblioteques i les diferents pràctiques de lectura 4. La lectura i escriptura creatives 5. La família i l'escola: Motivar per a llegir i escriure |
Objetius |
-Analitzar el significat de llegir i escriure en una societat alfabetitzada -Conéixer les teories explicatives de l'adquisició de la lectoescritura -Reflexionar sobre la construcció del llenguatge escrit en la infància -Contrastar tendències i models en l'ensenyança de la lectura i l'escriptura -Distingir els diferents tipus de lectura, lectors i textos -Planificar diferents estratègies de lectura i escriptura en l'aula -Fomentar, apreciar i valorar l'interés per la lectura i l'escriptura |
URL de Fitxa |