Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13645 Pedagogia del Llenguatge Escrit - LL.PEDAGOGIA 00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Didàctica i Organització Escolar
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
-Examen dels nuclis de contingut -Valoració de les lectures de llibres i articles-Participació i exposicions en classe-Informes i treballs obligatoris i voluntaris-Defensa de la memòria de l'assignatura
Met. Avaluació
-Exposicions en classe
-Comentari d'articles i capítols de llibres
-Treballs individuals i en grup
-Lectura de llibres obligatoris i optatius-Discussions i debats en classe
-Tutories i Seminaris
-Activitats pràctiques
-Elaboració d'una memòria
Bibliografia
-AA.VV. (2002): Hablemos de leer. Madrid. Anaya
-CLEMENTE,M. (2004): Lectura y cultura escrita. Madrid. Morata
-DELMIRO,B. (2002): La escritura creativa en las aulas. En torno a los talleres literarios. Barcelona. Editorial Graó
-GIL CALVO, E. et al. (2001): La educación lectora. Madrid. Fundación Germán Sánchez Ruipérez
-PENNAC,D. (1995): Com una novel la. Barcelona. Editorial Empuries
-SOLÉ,I. (1998, 14 reed.): Estrategias de lectura. Barcelona Editorial Graó
-TEBEROSKY,A. y SOLÉ,I. (1999): Psicopedagogia de la lectura i de l’escriptura. Barcelona. EDIUOC
-WRAY,D. y LEWIS,M. (2000): Aprender a leer y escribir textos de información. Madrid. Morata.
Continguts
BLOC 1. Llegir i escriure en un món lletrat
1. La lectoescritura com a activitat cognitiva, social, cultural i pedagògica
2. Què és llegir?
3. Què és escriure?
4. Els processos d'adquisició de la lectura i l'escriptura
5. Letrismo/Ilestrismo. Alfabetització/Analfabetisme
BLOC 2. Cap A una nova pedagogia del llenguatge escrit
1. Llegir i escriure abans de l'escolaritat obligatòria
2. Ensenyar i deprendre a llegir i escriure
3. Llegir i escriure per a deprendre
4. Deprendre a llegir i escriure per a deprendre
5.Avaluació del llenguatge escrit: Procediments i estratègies
BLOC 3. El plaer de llegir i escriure
1. Lectures i escriptures: pluralitat i unitat
2. La literatura per a xiquets i jóvens en una pedagogia del llenguatge escrit
3. Les biblioteques i les diferents pràctiques de lectura
4. La lectura i escriptura creatives
5. La família i l'escola: Motivar per a llegir i escriure
Objetius
-Analitzar el significat de llegir i escriure en una societat alfabetitzada
-Conéixer les teories explicatives de l'adquisició de la lectoescritura
-Reflexionar sobre la construcció del llenguatge escrit en la infància
-Contrastar tendències i models en l'ensenyança de la lectura i l'escriptura
-Distingir els diferents tipus de lectura, lectors i textos
-Planificar diferents estratègies de lectura i escriptura en l'aula
-Fomentar, apreciar i valorar l'interés per la lectura i l'escriptura
URL de Fitxa