Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Teoria de l'Educació |
Professor responsable |
F1026 - PILAR AZNAR MINGUET |
Met. Docent |
* Classes expositives. Dinàmica de grups. Simulacions audiovisuals. Jocs de simulació. Aprenentatge cooperatiu. Aprenentatge per descobriment. |
Met. Avaluació |
Examen Final, informe de pràctiques i carpeta didàctica |
Bibliografia |
· Colom,A. (2000) Desarrollo sostenible y educación para el desarrollo. Octaedro. Barcelona. · Caride,J.A.; Meira,P. (2001) Educación ambiental y desarrollo humano. Ariel Barcelona. · Aznar Minguet,P. (2003) Educación ambiental para el desarrollo sostenible: hacia la construcción de la Agenda Escolar 21, en Mangas,V.: Educación ambiental y sostenibilidad. Ediciones Universidad de Alicante. · Novo, M. (2003) Cambiar es posible. Universitas. Madrid. |
Continguts |
Significació de la problemàtica ambiental. Desenrotllament sostenible global/local: la glocalització de les accions en Educació ambiental. Models teoricometodològics de la Pedagogia ambiental. Àmbit formal de la Pedagogia ambiental: cap a la Agenda 21 Escolar. Àmbit no formal de la Pedagogia ambiental: equipaments i centres d'Educació ambiental. |
Objetius |
Construir i desenrotllar coneixement, procediments i actituds favorables cap al medi ambient i la sostenibilitat del desenrotllament. Incorporar claus en el repertori d'aprenentatges per a relacionar la teoria i la pràctica de la Pedagogia ambiental. Potenciar àmbits d'investigació i àrees professionals que relacionen la Pedagogia amb el medi ambient ecològic i social. |
URL de Fitxa |