Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Educació Comparada i Història de l'Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Metodologia pràctica amb treballs en petits i grans grups sobre documents i textos autèntics. Exposicions teòriques. |
Met. Avaluació |
- treball individual/grup al voltant d?un tema del programa: fins el 30% - lliurament de comentaris de text individuals: fisn el 20% - exercici escrit sobre la matèria del programa, fins el 50% |
Bibliografia |
FLECHA, R.: Dos siglos de Educación de Adultos. El Roure. Barcelona. 1994 LUZURIAGA, L.:El analfabetismo en España. J. Cosano. Madrid. 1926 Actas Congreso Educación Popular. Tomos I, II y III. Universidad de La Laguna.1998. Bibliografía específica sobre cada tema |
Continguts |
1. Conceptes fonamentals: significat i evolució històrica. 2. Períodes més importants durant l'Edat Contemporània. 3. Institucions rellevants 4. Experiències concretes 5. Actualitat i perspectives |
Objetius |
1.- Apropar a l'alumnat a la realitat de l'educació popular i d'adults, d'una manera crítica i participativa, 2.- Adquirir uns coneixements bàsics sobre l'evolució històrica del procés educatiu de les classes populars integrant-lo en el conjunt de relacions socials. 3.- Valorar les teories, polítiques i pràctiques educatives 4.- Conèixer la realitat pedagògica que va afectar a la història de l'educació de les classes populars no només per a interpretar el passat sinó per a entendre les situacions educatives del present. |
URL de Fitxa |