Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13572 Mètodes d'Investigació en Educació - LL.PSICOPEDAGO.00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Es combinen diferents metodologies des de la lliçó magistral fins al treball individual i en grup. Desenvolupament i elaboració d'un projecte d'investigació, a partir d'un enfocament d'aprenentatge col·laboratiu.
Met. Avaluació
L'avaluació consta de dues parts:
- Examen, consistent en una prova tant teòrica com pràctica.
- Treball pràctic, en grup de cinc persones, que consisteix en la realització d'un informe d'investigació i una memòria de pràctiques.
Bibliografia
Aliaga, F. (2000). Bases epistemológicas y proceso de investigación Psicoeducativa. Valencia: C.S.V.
Anguera, M.T.; Arnau, J.; Ato, M.; Martínez, R.; Pascual, J. y Vallejo, G. (1995). Métodos de investigación en Psicología. Madrid: Síntesis.
Buendía, L., Colás, P. y Hernández Pina, F. (1997). Métodos de Investigación en Psicopedagogía. Madrid: McGraw-Hill.
Campbell, T. y Stanley, J. (1966). Diseños experimentales y cuasi-experimentales en la investigación social. Buenos Aires: Amorrortu.
Del Rincón, D. y otros (1995). Técnicas de Investigación en CC Sociales. Madrid: Dykinson.
Kish, L. (1996) Diseño estadístico para la investigación. Madrid: CIS.
Rojas, A., Fernández, J. y Pérez, C. (1998). Investigar mediante encuestas. Madrid: Síntesis.
Continguts
El contingut s'estructura en dos grans apartats:
Part A.- Introducció i conceptes bàsics dels mètodes d'investigació en Psicopedagogia.
- Perfil professional del psicopedagog i la investigació educativa.
- Marc general de la metodologia d'investigació en Psicopedagogia:
·Paradigmes de la Investigació Educativa
·Procés General de la Investigació Educativa.
·Criteris de Qualitat de la Investigació Educativa.
Part B.- Disseny d'enquesta
- Conceptes bàsics del disseny d'enquestes. Tipus de disseny d'enquestes.
- El procés d'investigació mitjançant el disseny d'enquestes.
- Disseny mostral. Conceptes bàsics. Marc mostral. Mètodes de mostreig. Grandària de la mostra.
- El qüestionari com a tècnica de recollida d'informació.
- Construcció d'escales.
- Estimació de paràmetres de la població.
Objetius
Comprendre els fonaments de la metodologia d'investigació a l'àmbit de la intervenció psicopedagògica.
Entendre la investigació com un component de l'actuació professional del psicopedagog.
Conéixer els distints models d'investigació i les seues aplicacions en funció dels objectius i la finalitat de l'estudi.
Conéixer els Criteris de Qualitat que han de ser l'eix central de la presa de decisions.
Conéixer els fonaments bàsics de les tècniques de recollida d'informació: qüestionaris i escales.
Realitzar una investigació basada en el disseny d'enquestes.
URL de Fitxa
http://cfv.uv.es/metodos