Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Es combinen diferents metodologies des de la lliçó magistral fins al treball individual i en grup. Desenvolupament i elaboració d'un projecte d'investigació, a partir d'un enfocament d'aprenentatge col·laboratiu. |
Met. Avaluació |
L'avaluació consta de dues parts: - Examen, consistent en una prova tant teòrica com pràctica. - Treball pràctic, en grup de cinc persones, que consisteix en la realització d'un informe d'investigació i una memòria de pràctiques. |
Bibliografia |
Aliaga, F. (2000). Bases epistemológicas y proceso de investigación Psicoeducativa. Valencia: C.S.V. Anguera, M.T.; Arnau, J.; Ato, M.; Martínez, R.; Pascual, J. y Vallejo, G. (1995). Métodos de investigación en Psicología. Madrid: Síntesis. Buendía, L., Colás, P. y Hernández Pina, F. (1997). Métodos de Investigación en Psicopedagogía. Madrid: McGraw-Hill. Campbell, T. y Stanley, J. (1966). Diseños experimentales y cuasi-experimentales en la investigación social. Buenos Aires: Amorrortu. Del Rincón, D. y otros (1995). Técnicas de Investigación en CC Sociales. Madrid: Dykinson. Kish, L. (1996) Diseño estadístico para la investigación. Madrid: CIS. Rojas, A., Fernández, J. y Pérez, C. (1998). Investigar mediante encuestas. Madrid: Síntesis. |
Continguts |
El contingut s'estructura en dos grans apartats: Part A.- Introducció i conceptes bàsics dels mètodes d'investigació en Psicopedagogia. - Perfil professional del psicopedagog i la investigació educativa. - Marc general de la metodologia d'investigació en Psicopedagogia: ·Paradigmes de la Investigació Educativa ·Procés General de la Investigació Educativa. ·Criteris de Qualitat de la Investigació Educativa. Part B.- Disseny d'enquesta - Conceptes bàsics del disseny d'enquestes. Tipus de disseny d'enquestes. - El procés d'investigació mitjançant el disseny d'enquestes. - Disseny mostral. Conceptes bàsics. Marc mostral. Mètodes de mostreig. Grandària de la mostra. - El qüestionari com a tècnica de recollida d'informació. - Construcció d'escales. - Estimació de paràmetres de la població. |
Objetius |
Comprendre els fonaments de la metodologia d'investigació a l'àmbit de la intervenció psicopedagògica. Entendre la investigació com un component de l'actuació professional del psicopedagog. Conéixer els distints models d'investigació i les seues aplicacions en funció dels objectius i la finalitat de l'estudi. Conéixer els Criteris de Qualitat que han de ser l'eix central de la presa de decisions. Conéixer els fonaments bàsics de les tècniques de recollida d'informació: qüestionaris i escales. Realitzar una investigació basada en el disseny d'enquestes. |
URL de Fitxa |
http://cfv.uv.es/metodos |