Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13558 Dificultats d'Aprenentatge i Intervenció Psicopedagògica - LL.PSICOPEDAGO.00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Psicologia Evolutiva i de l'Educació
Professor responsable
G5133 - ANA MIRANDA CASAS
Met. Docent
Classes magistrals i classes práctiques.
Met. Avaluació
Per a aprovar l'assignatura l'alumne haurà d'aconseguir , tant en el nucli teòric com en el pràctic una qualificació igual o superior a 5. La nota final de l'assignatura serà el resultat de combinar les dos puntuacions de l'estudiant, en teoria (75%) i en pràctica (25%).
Bibliografia
GARCÍA, J. (2002). Aplicaciones de intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide.
MIRANDA, A., FORTES, M.C. y GIL, M.D. (1998). Las dificultades en el aprendizaje de las matemáticas: un enfoque evolutivo. Málaga: Aljibe (Capítulos 1, 3 y 4).
MIRANDA, A., VIDAL-ABARCA, E., y SORIANO, M. (2000). Evaluación e intervención psicoeducativa de estudiantes con dificultades de aprendizaje. Madrid: Pirámide.
MIRANDA, A., PRESENTACIÓN, M.J. y SORIANO, M. (2000). Prácticas de dificultades de aprendizaje e intervención psicopedagógica. Valencia: Promolibro.
SÁNCHEZ M., E. (1998). Comprensión y redacción de textos: Dificultades y ayudas. Barcelona: Edebé.
Continguts
Unitat 1: Introducció i perspectiva Històrica. Concepte i criteris per a la delimitació de les DA. Teories Clàssiques i Teories Actuals.
Unitat 2: Dificultats en l'Aprenentatge de la Lectura. Anàlisi de les manifestacions de les dislèxies fonològiques, de superfície, mixtes i semàntiques. Procediments i criteris per a l'avaluació i la intervenció.
Unitat 3. Dificultats d'Aprenentatge de la Comprensió lectora. Anàlisi de les manifestacions: característiques cognitives, metacognitives i motivacionales d'estudiants amb dificultats en comprensió lectora. Directrius per a l'avaluació i intervenció.
Unitat 4. Característiques Socials i personals dels Estudiants amb DA. Avaluació i marc general per a la intervenció dels problemes sociopersonals dels estudiants amb DA.
Unitat 5. Dificultats de l'aprenentatge de les Matemàtiques. Concepte de discalculia i les seues manifestacions, directrius per a l'avaluació i intervenció. Dificultats en la resolució de problemes, directrius per a l'avaluació i intervenció.
Objetius
1) Formar opinions sobre les propostes explicatives de les dificultats d'aprenentatge (DA); 2) Detectar les DA de lectura i comprendre els models d'avaluació i tractament; 3) Delimitar les DA del càlcul (DAC) i planificar programes de reeducació; 4) Elaborar programes d'avaluació i intervenció en les dificultats en la solució de problemes; 5) Analitzar els problemes socials i afectius de les DA i dominar els procediments d'avaluació i intervenció; 6) Establir relacions entre teoria i pràctica en l'assessorament psicoeducatiu de les DA.
URL de Fitxa