Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Psicologia Evolutiva i de l'Educació |
Professor responsable |
H0291 - JUAN JOSE ZACARES GONZALEZ |
Met. Docent |
Sense docència |
Met. Avaluació |
(vore programes específics) |
Bibliografia |
- BERGER, K.S. y THOMPSON, R.A. (2001). Psicología del desarrollo: adultez y vejez. Madrid: Panamericana. (Or.1998). - PALACIOS, J. MARCHESI, A. y COLL, C. (Comps.)(1999). Desarrollo psicológico y educación. 1. Psicología Evolutiva. (2ª ed.) Madrid: Alianza Editorial. - RICE, F. P. (1997). Desarrollo humano. Estudio del Ciclo Vital (2ª ed.) Mexico. Prentice Hall Hispanoamericana. - SANTROCK, J.W. (2003). Infancia (1ª edición española de la 7ª edición inglesa). Madrid. Mc.Graw-Hill. - VEGA, J.L. y BUENO, B. (1996). Desarrollo adulto y envejecimiento. Madrid: Síntesis. |
Continguts |
UNITAT 1: FONAMENTS DE L'ESTUDI DEL DESENVOLUPAMENT HUMÀ Tema 1.- Psicologia del Desenvolupament: Objecte d'estudi, Conceptes bàsics, Model i teories del desenvolupament humà. Mètodes i dissenys d'investigació en Psicologia del Desenvolupament. Tema 2.- El desenvolupament prenatal i infantil: processos afectius, processos cognitius i contextos de desenvolupament. UNITAT 2: DESENVOLUPAMENT ADOLESCENT Tema 3.-Desenvolupament físic i efectes psicològics de la pubertat. Tema 4.- Desenvolupament intel·lectual en l'adolescència. Tema 5.- Desenvolupament psicosocial en l'adolescència. UNITAT 3: DESENVOLUPAMENT EN L'ADULTESA Tema 6.- Desenvolupament biosocial en la joventut adulta i mitjana edat. Tema 7.- Desenvolupamentcognitiu en la joventut adulta i mitjana edat Tema 8.- Desenvolupament psicosocial en la joventut adulta i mitjana edat UNITAT 4: DESENVOLUPAMENT EN LA VELLESA Tema 9.- Els processos d'envelliment biològic. Tema 10.- Desenvolupament cognitiu en la vellesa. Canvis intel·lectuals en el processament de la informació: memòria i atenció. Tema 11.- Desenvolupament psicosocial en la vellesa. Teories sobre la socialització en la vellesa. Personalitat i relacions socials en la vellesa. Aprendre i ajudar a morir. |
Objetius |
1.Conéixer els diferents enfocaments teòrics utilitzats per a explicar el desenvolupament humà en les diferents etapes de la vida. 2. Descriure els principals canvis físics, cognitius i psicosocials que succeïxen al llarg del cicle vital 3. Desenrotllar habilitats d'anàlisi sobre els fenòmens referents al desenvolupament psicològic. 4. Generar actituds positives i una sensibilitat evolutiva cap a la realitat del ser humà en canvi. 5. Capacitar per a l'aplicació dels coneixements adquirits sobre el desenvolupament humà al camp d'actuació de l'educador social. |
URL de Fitxa |