Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Relació teoria-pràctica d'animació sociocultural. Activitats socials, culturals i educatives pràctiques per a treballar amb grups d'alumnes. Anàlisi de situacions socials a través de la imatge, cine-forum, documentals, tv, etc. i plantejaments de millora. |
Met. Avaluació |
- Lectures obligatòries i optatives i la seua valoració crítica. - Treballs individuals i en grup. - Recensió breu dels llibres amb què ha preparat els treballs i la matèria. - Aportacions personals a la metodologia del treball a l'aula. - Examen final de caràcter teoricopràctic. |
Bibliografia |
ADORNO, T. W. (1998) Educación para la emancipación. Madrid, Morata. BARBER, B.R. (2000) Un lugar para todos. Cómo fortalecer la democracia y la sociedad civil. Barcelona .Paidos. FREIRE, P. (1979) El mensaje de Paulo Freire. Teoría y práctica de la liberación. Marsiega. Madrid. GIDDENS, A. (1995) Modernidad e identidad del yo. Barcelona, Península. GIMENO SACRISTÁN, J. (2000) La educación obligatoria: su sentido educativo y social. Morata, Madrid. GIROUX, H. A. (2003) La inocencia robada. Juventud, multinacionales y política cultural. Madrid. Morata. TRILLA, J. Coord. (1997) Animación sociocultural. Teorías, programas y ámbitos. Barcelona. Ariel |
Continguts |
1.- EDUCACIÓ, SOCIETAT I CULTURA Drets civils, polítics socials i culturals que garanteixen la construcció d'una ciutadania crítica i responsable. 2.- MARC CONSTITUCIONAL I LLEIS QUE AFAVOREIXEN EL DESENVOLUPAMENT DEMOCRÀTIC DE L'ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL Manifestacions culturals com a formació i transformació del desenvolupament personal. 3.- COMPLEXITAT DEL CONCEPTE D'ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL (ASC). Antecedents, paradigmes teòrics i animació sociocultural en la societat actual. 4.- FUNCIONES DE L'ASC I PAPER DE L'ANIMADOR SOCIOCULTURAL. Els dèficit familiars i socials i l'ASC. 5.- FACETES I DESTINATARIS DE L'ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL. La desestructuració social avui i la intervenció de l'animació sociocultural en la infància, adolescència, persones adultes, majors, en ambients socials desfavorits, etc... 6.- PROJECTES I PROGRAMES D'ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL Diseño i elaboració de projectes d'ASC. Interacció social, participació i comunicació de grups. 7.- L'ANIMADOR SOCIOCULTURAL COM A PROFESSIONAL Professionalització i voluntariat en Animació sociocultural. Debats actuals i perspectives de futur. |
Objetius |
-Que els alumnes aprenguen a analitzar entorns socials concrets i dissenyen projectes d'animació sociocultural. -Saber gestionar els recursos necessaris per a portar a terme projectes d'animació sociocultural. -Que sàpiguen implicar-se i coordinar grups socials per a avivar actuacions en democràcia i exigir els drets que tenen com a ciutadans. -Saber analitzar i plantejar millores a projectes socials, educatius i culturals en grups i edats determinades. |
URL de Fitxa |