Centre |
Facultat de Ciències Socials |
Departament |
Economia Aplicada |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
La metodologia serà activa i participativa. En les classes presencials es farà una breu introducció teòrica als continguts del programa, per a dedicar el màxim temps a l'anàlisi de les situacions reals de la societat, en particular l'espanyola, fomentant la participació co |
Met. Avaluació |
L'examen final de curs comprendrà el desenrotllament de tres qüestions de quatre propostes, tindrà una ponderació del 70% en la nota de l'assignatura. L'altre 30% de la qualificació total tindrà a veure amb el nivell en la presentació del treball pràctic i la implicació en les disc |
Bibliografia |
JORDÀ J. Mª i ANTUÑANO, I (Coords) (2003): Política Econòmica: fonaments, objectius i instrument, Tirant El Blanch. València., Cap 7 (Ochando, C i Sanchez, A) QUADRAT ROURA,J.R.(Dir.) (2001): Política Econòmica. Objectius i Instruments, McGraw-Hill. Madrid. Cap. 10 JOSÉ VALLS FERRER (Coord.) (1997):. Mc Graw-Hill. Madrid. Caps 9 i 10 GARCIA DE LA CRUZ, J.M.RUESGA BENITO, SANTOS M.(Coords) (2007): Ed. Thomson. Madrid. Caps. 11 i 13 JOSÉ FELIX TEZANOS (2007): La societat dividida. Estructures de classes i desigualtats en les societats tecnològiques. Ed. Biblioteca Nova. Madrid AYALA t'al. : Desigualtat i benestar en la distribució intraterritorial de la renda, 1973-2000, Paper de Treball IEF núm.. 6/2005. Institut d'E |
Continguts |
TEMA 1: LA DISTRIBUCIÓ DE LA RENDA I DE LA RIQUESA 1- Conceptes fonamentals. 2- Esquema interpretatiu simple de la distribució primària de la renda i els seus determinants. 3- Sistemes de distribució de la renda. 4- Tipologies de la distribució de la renda. TEMA 2: LA DESIGUALTAT ECONÒMICA 1- Les diferents fonts d'ingressos i els seus determinants. 2- Factors explicatius de la desigualtat econòmica i social. 3- Problemes conceptuals en el mesurament de la desigualtat. TEMA 3: TEORIES SOBRE LA DESIGUALTAT EN LA DISTRIBUCIÓ DE LA RENDA I RIQUESA 3.1- Enfocaments individualistes ?versus? enfocaments holistas. 3.2- Enfocaments metodològics individualistes. 3.3- Enfocament metodològics col·lectivistes o holistas. TEMA 4 : ELS CRITERIS DE JUSTÍCIA. 1- El criteri de la igualtat. 2- El criteri de l'equitat. 3- Corrents de pensament entorn dels criteris sobre la distribució justa. TEMA 5: JUSTIFICACIÓ, OBJECTIUS I MODELS D'ESTATS DEL BENESTAR. 1- La justificació de la intervenció redistributiva de l'Estat. 2- Objectius de l'Estat del benestar. 3- Models d'Estats del benestar. TEMA 6: INSTRUMENTS, EFECTES I EFICÀCIA DE LA POLÍTICA REDISTRIBUTIVA. 1- Instruments de la política redistributiva. 2- Efectes de la política redistributiva. 3- Eficàcia de la política redistributiva. TEMA 7: UN C |
Objetius |
Els objectius de l'assignatura són: Des del punt de vista conceptual: introduir l'alumnat en l'enfocament econòmic de la desigualtat, així com en la instrumentació de les polítiques redistributives que tracten de mitigar-la. Com a objectius procedimentals: es pretendrà aconseguir que l'alumnat siga capaç d'efectuar anàlisi i proposar projectes sobre els temes d'estudi en l'assignatura. Quant als objectius actitudinals: fomentar una intervenció activa en polítiques de distribució i promoure una consciència i sensibilitat davant de les realitats socia |
URL de Fitxa |
ls. |