Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Lliçó magistral; discussió dirigida, activitats individuals i en grup d'aplicació dels continguts. Pràctiques i tutories |
Met. Avaluació |
-Prova global de continguts del programa. -Elaboració en grup d'un Projecte socioeducatiu. -Es valorarà la participació en les activitats de classe i del treball en equip. |
Bibliografia |
* GARCÍA ROCA, J. (1992): Público y privado en la Acción Social. Del Estado de Bienestar al Estado Social. Madrid. Popular. * GIL,F. y LEÓN, J.M. (1998): Habilidades sociales. Teoría investigación e intervención. Madrid. Síntesis. * GONZÁLEZ SOTO, AP.,MEDINA,A. y DELA TORRE,S. (2000): Didáctica general: Modelos y estrategias para la intervención social. Madrid. Universitas. * MARTÍNEZ, A. y MUSITU, G. (Coods) (1995): El estudio de casos para profesionales de la acción social. Madrid, Narcea. * PÉREZ SERRANO, G. (1996): Elaboración de Proyectos Sociales.Madrid. * PÉREZ SERRANO, G. (2000): Modelos de investigación cualitativa en Educación Social y animación sociocultural. Aplicaciones prácticas. Narcea. |
Continguts |
* Política social i desenvolupament de l'Acció Social: models d'intervenció. * La investigació per al desenvolupament de l'Acció social: principals paradigmes, tècniques i instruments. * Àrees d'intervenció en l'àmbit comunitari, agents i actors socials. * Elaboració de programes didàctics d'intervenció. * Desenvolupament de Projectes socials comunitaris: estratègies metodòlogiques. * Avaluació de programes d'intervenció social. * Virtualitats i límits de l'avaluació. PRACTIQUES: * Disseny de projectes d'intervenció comunitària. * Visites a Institucions que porten a terme intervencions socials modèliques. *Participació als seminaris d'innovació programats. |
Objetius |
URL de Fitxa |