Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13518 Educació Permanent - D.EDUC.SOCIAL 00


Centre
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
Departament
Teoria de l'Educació
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Elaboració de treball d'investigació i de experiències educatives en grups amb presentació i debat.Elaboració de portafolis.
Met. Avaluació
Prova escrita de raonament amb portafolis. Treball d'investigació en grups amb presentació i debat. Autoevaluació i coevaluació.
Bibliografia
AZNAR, P;GARFELLA, P.et al.(1999).Teoría de la educación. Tirant lo blanch.Valencia.CABELLO, M.J.(2002).Educación permanente y educación social.Aljibe.Málaga.CASTILLEJO, J.L. et al. Teoría de la educación. Taurus. Madrid.CONFINTEA. (1997). La educación de personas adultas. La declaración de Hamburgo. UNESCO.DELORS, J. (1996). La educación encierra un tesoro. UNESCO. Santillana. Madrid.FLECHA, R. (1997). Compartiendo palabras. Paidós. Barcelona.QUINTANA; J.M. (2000). Pedagogía social. Dikinson. Madrid.REQUEJO, A. (2003). Educación permanente y educación de adultos. Ariel. Barcelona.VARIOS (1999). Educación Permanente para todos. UNED. Madrid.VARIOS(2004). "La perspectiva freiriana en la formación de adultos". Rev. Interuniv. de Formación del profesorado, nº 50, vol. 18.
Continguts
Tema 1: L'Educació com a fenomen, procés i resultat.
Tema 2: L'Educació Permanent i la seua xarxa nomológica.
Tema 3: L'Educació Permanent a Espanya (Siglos XIX-XX).
Tema 4: Política nacional i autonòmica de l'Educació Permanent.
Tema 5: Teories de l'aprenentatge adult.
Tema 6: Aprenentatge experiencial i estils d?aprenentatge.
Tema 7: Àmbits i grups especials de l'Educació Permanent.
Tema 8: L'educació i la ciutat.
Objetius
Comprendre la naturalesa dels principis de l'Educació Permanent com una nova dinàmica dels sistemes educatius.Identificar i interpretar les finalitats educatives i els àmbits d'actuació de l'educació de les persones adultes.Conèixer i dominar la xarxa nomológica associada al concepte d'educació permanent. Desenvolupar habilitats de recerca i tractament de la informació. Aplicar les habilitats pròpies de les tècniques d'aprenentatge cooperatiu.Comprometre's en la participació activa per a l'aprenentatge.Adquirir habilitats d'argumentació i d'ús del diàleg raonat.
URL de Fitxa