Centre |
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació |
Departament |
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Es desenvoluparan sessions expositives a les que es tractaran conceptes necessaris i estructurals de l'assignatura, així com la participació en les activitats proposades a la classe i l'elaboració de treballs pràctics per part dels estudiants. |
Met. Avaluació |
L'avaluació de l'assignatura es farà tenint en compte una part teòrica i una altra part pràctica. Es farà una avaluació formativa del treball dels estudiants. |
Bibliografia |
- BATESON, G., BIRDWHISTELL, R., GOFFMAN, E., HALL, E.T., JACKSON, D.D., SCHEFLEN, A.E., SIGMAN, S.J. Y WETZLAWICK, P. (1994), La nueva comunicación (4ª edición). Barcelona. Ed. Kairós. - GARCÍA FERRANDO, M.; IBÁÑEZ, J. y ALVIRA, F. (comp.) (2000) El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación (3ª edición). Madrid. Alianza Editorial. - JIMÉNEZ VIVAS, A. (2003) Diagnóstico en Educación. Modelo, técnicas e instrumentos. Salamanca. Ed. Amarú. - MARÍ, R. (2001) Diagnóstico Pedagógico. Un modelo para la intervención psicopedagógica. Barcelona. Ariel. - PADILLA, Mª T.,(2002) Técnicas e instrumentos para el Diagnóstico y la Evaluación Educativa. Madrid. Ed.CCS. |
Continguts |
A l'assignatura de Bases Diagnòstiques de l'Educació Social es desenvolupa una base teòrica i una metodologia diagnòstica socioeducativa amb la finalitat de proveir d'uns recursos bàsics per al coneixement i anàlisi de la realitat social. Des d'una visió complexa i dinàmica dels fenòmens socials i contemplant la multiplicitat de variables que intervenen als problemes de la vida quotidiana. A mes a mes, es potenciaran uns criteris ètics al desenvolupament de la formació dels futurs professionals al camp de l'educació social. |
Objetius |
- Conèixer el procés d'investigació diagnòstica a l'àmbit de l'educació social. - Aprendre a identificar distintes metodologies a l'àmbit de la investigació social. - Conèixer un model de procés diagnòstic a l'àmbit de l'educació social. - Integrar el procés diagnòstic com a ferramenta bàsica en la pràctica professional de l'educador social. - Conèixer i experimentar els diferents instruments i tècniques utilitzades en la metodologia del procés diagnòstic en educació. - Desenvolupar formes d?actuació professional ètiques al diagnòstic educatiu. |
URL de Fitxa |