Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13505 Tractament Educatiu dels Trastorns de la Llengua Escrita - M.EDUC.ESPECIAL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Psicologia Evolutiva i de l'Educació
Professor responsable
H7234 - TOMAS MARTINEZ GIMENEZ
Met. Docent
Teòric/Pràctic
Met. Avaluació
L'avaluació constarà de CINC parts diferenciades.
A)Examen test.
B)Examen de desenrotllament.
La mitjana entre A i B constituiran la nota d'examen (60% de la nota). Sent la nota mínima de 4,5.
C)Treballs Pràctics.
D)Lectures.
E)Informe pràctic.
Bibliografia
CUETOS, F. (2000). Psicología de la escritura. Barcelona. CISSPRAXIS.
CUETOS, F. (2000). Psicología de la lectura. Barcelona. CISSPRAXIS.
DEFIOR, S. (1996). Las dificultades de aprendizaje. Un enfoque cognitivo. Archidona. Ediciones Aljibe.
GARCIA-VIDAL, J. y GONZÁLEZ-MANJÓN, D. (2003). Dificultades de Aprendizaje e intervención psicopedagógica (Volumen II). Madrid. EOS.
MIRANDA, A., VIDAL-ABARCA, E. y SORIANO, M. (2000). Intervención psicoeducativa en estudiantes con dificultades de aprendizaje. Madrid. Pirámide.
JIMENEZ, J.E; y ARTILES, C. (1991). Como prevenir y corregir las dificultades de Aprendizaje. Madrid. Editorial Síntesis.
VIERO, P. y GÓMEZ, I. (2004). Psicología de la Lectura. Madrid. Pearson. Prentice Hall.
Continguts
BLOC 1. L'adquisició de la lectura i l'escriptura.
L'aprenentatge de la llengua escrita.
Aptituds facilitadores de l'adquisició de la lectura.
Mètodes d'ensenyança de la lecto-escriptura.

BLOC 2. Les dificultats d'aprenentatge.
L'evolució de l'estudi de les Dificultats d'Aprenentatge.
Marco conceptual de les Dificultats d'Aprenentatge.

BLOC 3. Les dificultats d'aprenentatge de la lectura.
El procés cognitiu de la lectura.
Les dificultats d'accés al lèxic.
Tractament i reeducació dels problemes lectors.
Les dificultats de comprensió lectora.

BLOC 4. Les dificultats d'aprenentatge de l'escriptura.
El procés cognitiu de l'escriptura.
Les dificultats d'escriptura de paraules.
Les dificultats d'expressió escrita.

BLOC 5. Els trastorns en l'aprenentatge de les matemàtiques.
Dificultats d'aprenentatge de les matemàtiques.
Objetius
El present mòdul pretén que els estudiants:
1. Coneguen els processos mentals, i les seues teories explicatives, que subjauen als processos de lectura, escriptura i càlcul, així com els trastorns d'eixos processos durant l'edat escolar.
2. Coneguen els diferents procediments i ferramentes d'avaluació i adquirisquen destresa en el diagnostique de les dificultats de lectura, escriptura i càlcul.
3. Siguen capaços de dissenyar, aplicar i avaluar programes d'intervenció psicopedagògics adequats per al tractament de les dificultats de lectura, escriptura i càlcul.
URL de Fitxa
http://www.uv.es/~martineg/doc_es.html