Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13470 Expressió Plàstica - M.EDUC.ESPECIAL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música
Professor responsable
G7155 - AMPARO FOSATI PARREÑO
Met. Docent
La materia és teorico-pràctica. En la teoria,impartida pel profesor es concretaran:els conceptes bàsics i la bibliografia.La práctica sera individual o grupal i es realitzara a l'aula específica. Els treballs teòrics es proposan a partir dels Blocs I i III.
Met. Avaluació
L´avaluació es continuada i fonamentada en l'adquisició dels
coneiximents teórics-práctics del programa. És valorarà la comprensió, reflexió i adaptació dels conceptes a les propostes metodológiques.Es important l'assistència a classe continuada
i participativa en les propostes de mòdul.
Bibliografia
AUBIN,H. (1970): El dibujo en el niño inadaptado. LAIA, Barcelona,
BAUTONIER,J. (1980): El dibujo en el niño normal y anormal. Paidós, Buenos Aires,.
CHERRY,C.:(1982): El arte en los niños de Preescolar. Ed. Ceac, Barcelona.
DALLEY,T.(1987) : El Arte como terapia. Herder, Barcelona.
DE BARTOLOMEIS, F.(1994): El color de los pensamientos y de los sentimientos. Octaedro, Barcelona.
KRAMER,E.(1982) : Terapia a través del arte en una comunidad infantil. Kapelusz, Buenos Aires.
LOWENFELD, V. y LAMBERT BRITTAIN, N. (1985): Desarrollo de la capacidad creadora Kapelusz, Buenos Aires,.
MARTINEZ, N. y MARTÍNEZ , J.L. (2002): Área de Plástica. En ARANDA,R.
Educación Especial. Pearson Educación. Madrid.

Continguts
BLOC I: EXPRESSIÓ PLÀSTICA I EDUCACIÓ ESPECIAL.
I.1. Valors educatius de l'Expressió Plàstica en l'Educació Especial.
I.2. Conceptes bàsics del Llenguatge Plàstic.
BLOC II: PROCESSOS EXPERIMENTALS.
II.1. Tècniques bidimensionals : experiències amb el dibuix,
el color , l'estampació i la textura en diferents suports i formats.
II.2. Tècniques tridimensionals: experiències de modelatge i construcció amb diferents materials.
BLOC III: METODOLOGIA.
III.1. Anàlisi d'adaptacions curriculars per a Ed. Especial.
III.2. La motivació.
III.3. Anàlisi de l'Expressió Gràfica Infantil.
Objetius
- Potenciar el coneixement i utilització de materials i ferramentes,
aclarint prèviament els conceptes i les intencions.
- Reflexionar sobre les possibles solucions curriculars que
permeten l'adaptació de l'educació plàstica a qualsevol discapacitat.
- Fomentar la creativitat per mitjà de les tècniques pedagògiques propostes.

URL de Fitxa