Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
G7155 - AMPARO FOSATI PARREÑO |
Met. Docent |
La materia és teorico-pràctica. En la teoria,impartida pel profesor es concretaran:els conceptes bàsics i la bibliografia.La práctica sera individual o grupal i es realitzara a l'aula específica. Els treballs teòrics es proposan a partir dels Blocs I i III. |
Met. Avaluació |
L´avaluació es continuada i fonamentada en l'adquisició dels coneiximents teórics-práctics del programa. És valorarà la comprensió, reflexió i adaptació dels conceptes a les propostes metodológiques.Es important l'assistència a classe continuada i participativa en les propostes de mòdul. |
Bibliografia |
AUBIN,H. (1970): El dibujo en el niño inadaptado. LAIA, Barcelona, BAUTONIER,J. (1980): El dibujo en el niño normal y anormal. Paidós, Buenos Aires,. CHERRY,C.:(1982): El arte en los niños de Preescolar. Ed. Ceac, Barcelona. DALLEY,T.(1987) : El Arte como terapia. Herder, Barcelona. DE BARTOLOMEIS, F.(1994): El color de los pensamientos y de los sentimientos. Octaedro, Barcelona. KRAMER,E.(1982) : Terapia a través del arte en una comunidad infantil. Kapelusz, Buenos Aires. LOWENFELD, V. y LAMBERT BRITTAIN, N. (1985): Desarrollo de la capacidad creadora Kapelusz, Buenos Aires,. MARTINEZ, N. y MARTÍNEZ , J.L. (2002): Área de Plástica. En ARANDA,R. Educación Especial. Pearson Educación. Madrid. |
Continguts |
BLOC I: EXPRESSIÓ PLÀSTICA I EDUCACIÓ ESPECIAL. I.1. Valors educatius de l'Expressió Plàstica en l'Educació Especial. I.2. Conceptes bàsics del Llenguatge Plàstic. BLOC II: PROCESSOS EXPERIMENTALS. II.1. Tècniques bidimensionals : experiències amb el dibuix, el color , l'estampació i la textura en diferents suports i formats. II.2. Tècniques tridimensionals: experiències de modelatge i construcció amb diferents materials. BLOC III: METODOLOGIA. III.1. Anàlisi d'adaptacions curriculars per a Ed. Especial. III.2. La motivació. III.3. Anàlisi de l'Expressió Gràfica Infantil. |
Objetius |
- Potenciar el coneixement i utilització de materials i ferramentes, aclarint prèviament els conceptes i les intencions. - Reflexionar sobre les possibles solucions curriculars que permeten l'adaptació de l'educació plàstica a qualsevol discapacitat. - Fomentar la creativitat per mitjà de les tècniques pedagògiques propostes. |
URL de Fitxa |