Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13469 Expressió Musical - M.EDUC.ESPECIAL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música
Professor responsable
G8375 - MARIA ANGELES BERMELL CORRAL
Met. Docent
Interrelació de les didáctiques musicals amb els sistemes metodológics: Orff, Kodaly, Willems, Dalcroze, etc. Les técniques específiques s´estudien amb diferents trataments de forma práctica.
Met. Avaluació
1.Lectura rítmica i melòdica:amb veu i instrument,del repertori
treballat en classe,i elegit per la professora de forma individual.
2.Interpretació d'un Cànon a tres veus,elegit per la professora:
solfejat,cantat,i interpretat amb la flauta.
3.Interpretació a dos veus amb flauta.
Bibliografia
Bigand,E., Vieillard,S., Madurell,F & Marouzeau,J. Multidimensional scaling of emotional responses to music:The effects of musical expertise and excerpts'duration. Cognition&Emotion,2005;19(8):1113-1139.
Bigand,E. & Poulin-Charonnat,B. Are we "experienced listeners"? A review of the musical capacities that do not depend on formal musical training. Cognition, 2006;100(1):100-130.
Dalla Bella,S., Giguère,J-F., & Peretz,I. Singing proficiency in the general population. Journal of The Acoustical Society of America,2007;121(2):1182-1189.
Dalla Bella,S. & Peretz,I. Differentiation of classical music requires little learning but rhythm. Cognition,2005;96:B65-B78.
Fitch,W.T. The biology and evolution of music: A comparative perspective. Cognition,2006;100(1):173-125
Continguts
1. Activitats rítmiques i de moviment associades a: la paraula, gest,
instruments corporals i musicals, en compàs binari, ternari i quaternari.
2. Procés d´estimulació: imitaciò/eco, pregunta resposta, i frase musical,poesía i contes amb la flauta dolça i els instruments de percussió.
3. Discriminació auditiva de diferents melodies mitjansan dictats
i audició de peçes musicals i la seua aplicació terapèutica: musicogrames.
4. Seguiment de programes d´intervenció i la seua aplicaciò psicopedagògica amb formes musicals.

Objetius
1. Analitzar l´importància de la música en l'Educació Especial.
2. Expressar, interrelacionar i practicar els blocs de continguts i la seua aplicació en l'aula d'ensenyança especial.
3. Vivenciar i analitzar els diferents sistemes metodològics musicals i la seua aplicació per a estimular la percepció.
4. Interpretar formes musicals a una, dos i tres veus.
5. Crear estructures rítmiques ? melòdiques amb fins terapèutics.
6. Dissenyar i crear acompanyaments en equip, per a escenificar contes
infantils segons n.e.e.
URL de Fitxa