Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
G8375 - MARIA ANGELES BERMELL CORRAL |
Met. Docent |
Interrelació de les didáctiques musicals amb els sistemes metodológics: Orff, Kodaly, Willems, Dalcroze, etc. Les técniques específiques s´estudien amb diferents trataments de forma práctica. |
Met. Avaluació |
1.Lectura rítmica i melòdica:amb veu i instrument,del repertori treballat en classe,i elegit per la professora de forma individual. 2.Interpretació d'un Cànon a tres veus,elegit per la professora: solfejat,cantat,i interpretat amb la flauta. 3.Interpretació a dos veus amb flauta. |
Bibliografia |
Bigand,E., Vieillard,S., Madurell,F & Marouzeau,J. Multidimensional scaling of emotional responses to music:The effects of musical expertise and excerpts'duration. Cognition&Emotion,2005;19(8):1113-1139. Bigand,E. & Poulin-Charonnat,B. Are we "experienced listeners"? A review of the musical capacities that do not depend on formal musical training. Cognition, 2006;100(1):100-130. Dalla Bella,S., Giguère,J-F., & Peretz,I. Singing proficiency in the general population. Journal of The Acoustical Society of America,2007;121(2):1182-1189. Dalla Bella,S. & Peretz,I. Differentiation of classical music requires little learning but rhythm. Cognition,2005;96:B65-B78. Fitch,W.T. The biology and evolution of music: A comparative perspective. Cognition,2006;100(1):173-125 |
Continguts |
1. Activitats rítmiques i de moviment associades a: la paraula, gest, instruments corporals i musicals, en compàs binari, ternari i quaternari. 2. Procés d´estimulació: imitaciò/eco, pregunta resposta, i frase musical,poesía i contes amb la flauta dolça i els instruments de percussió. 3. Discriminació auditiva de diferents melodies mitjansan dictats i audició de peçes musicals i la seua aplicació terapèutica: musicogrames. 4. Seguiment de programes d´intervenció i la seua aplicaciò psicopedagògica amb formes musicals. |
Objetius |
1. Analitzar l´importància de la música en l'Educació Especial. 2. Expressar, interrelacionar i practicar els blocs de continguts i la seua aplicació en l'aula d'ensenyança especial. 3. Vivenciar i analitzar els diferents sistemes metodològics musicals i la seua aplicació per a estimular la percepció. 4. Interpretar formes musicals a una, dos i tres veus. 5. Crear estructures rítmiques ? melòdiques amb fins terapèutics. 6. Dissenyar i crear acompanyaments en equip, per a escenificar contes infantils segons n.e.e. |
URL de Fitxa |