Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13455 Aspectes Evolutius i Educatius de la Deficiència Mental - M.EDUC.ESPECIAL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica i Organització Escolar
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
Classes magistrals. Visionat de vídeos. Activitats pràctiques.
Met. Avaluació
Es realitzaran exàmens dels continguts del programa. Al llarg del
curs es realitzaran treballs complementaris. És requisit obligatori per a aprovar el mòdul haver superat els exàmens de continguts i presentat els treballs proposats.
Bibliografia
AMERICAN ASSOCIATION OF MENTAL RETARDATION (2000) Retraso mental.
Definición. Clasificación y Sistemas de apoyo. Madrid. Alianza Ed.
FLÓREZ, J. y TRONCOSO, Mª V. (2001): Síndrome de Down y Educación. Barcelona, Masson.
GRAU RUBIO, C. (1.998). Educación de la deficiencia mental. Valencia, Promolibro.
LÓPEZ MELERO, M. (1.999): Aprendiendo a conocer a las personas con Síndrome de Down. Archidona. Aljibe.
LOPEZ MELERO, M. (2.004): El Proyecto Roma. Una experiencia en educación de valores. Archidona, Aljibe.
MUNTANER GUASP, J.J. (2001): La persona con retraso mental. Bases para su inclusión social y educativa. Guía para padres y educadores.
VERDUGO ALONSO, M.A. y JORDAN DE URRIES, F.B. (1.999). Hacia una nueva concepción de la discapacidad. Salamanca, Amarú.
Continguts
1.- Concepte de retard mental i les seues implicacions educatives i
rehabilitadores. 2.- Els processos cognitius en el retard mental i programes per a la seua millora. 3.- L'adaptació social i habilitats socials. 4.- Alteracions del llenguatge i la seua intervenció. 5.- Bases neuropsicológiques del retard mental. 6.- Escolarització del xiquet amb retard mental.7.- L'educació primerenca del xiquet amb retard mental.8.- L'educació del xiquet amb retard mental en el període escolar, ensenyança secundària obligatòria, programes de garantia social i de transició a la vida adulta. 9.- Resum i comentari personal dels diferents vídeos. Conéixer els programes de millora de la intel·ligència.
Dissenyar: activitats per a treballar l'atenció, memòria, raonament,percepció i conceptes espacials i temporals; i activitats per a treballar el llenguatge.
Conéixer: els sistemes de comunicació no oral; els programes d'adaptació social i habilitats socials. Dissenyar activitats per a treballar l'adaptació social i habilitats socials. Conéixer instruments d'avaluació i programes d'atenció primerenca. Dissenyar activitats d'atenció primerenca. Conéixer mètodes de lectoescriptura per a xiquets amb Síndrome de Down .Dissenyar activitats per a
l'adquisició de la lectoescriptura en xiquets amb Síndrome de Down.
Objetius
Conéixer: els diferents paradigmes d'investigació i les teories sobre el retard mental; els processos cognitius; els programes de millora de la intel·ligència; el concepte d'adaptació social, els instruments per a mesurar-la i els programes per a aconseguir-la; les alteracions del llenguatge i els instruments de mesurament i exercicis de rehabilitació;els diferents sistemes de comunicació no vocal; les bases neuropsicológiques; les formes d'escolarització del xiquets amb retard mental; l'estimulació precoç; els mètodes
de lectoescriptura;i els programes de transició a la vida adulta.
URL de Fitxa