Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica i Organització Escolar |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Classes magistrals. Visionat de vídeos. Activitats pràctiques. |
Met. Avaluació |
Es realitzaran exàmens dels continguts del programa. Al llarg del curs es realitzaran treballs complementaris. És requisit obligatori per a aprovar el mòdul haver superat els exàmens de continguts i presentat els treballs proposats. |
Bibliografia |
AMERICAN ASSOCIATION OF MENTAL RETARDATION (2000) Retraso mental. Definición. Clasificación y Sistemas de apoyo. Madrid. Alianza Ed. FLÓREZ, J. y TRONCOSO, Mª V. (2001): Síndrome de Down y Educación. Barcelona, Masson. GRAU RUBIO, C. (1.998). Educación de la deficiencia mental. Valencia, Promolibro. LÓPEZ MELERO, M. (1.999): Aprendiendo a conocer a las personas con Síndrome de Down. Archidona. Aljibe. LOPEZ MELERO, M. (2.004): El Proyecto Roma. Una experiencia en educación de valores. Archidona, Aljibe. MUNTANER GUASP, J.J. (2001): La persona con retraso mental. Bases para su inclusión social y educativa. Guía para padres y educadores. VERDUGO ALONSO, M.A. y JORDAN DE URRIES, F.B. (1.999). Hacia una nueva concepción de la discapacidad. Salamanca, Amarú. |
Continguts |
1.- Concepte de retard mental i les seues implicacions educatives i rehabilitadores. 2.- Els processos cognitius en el retard mental i programes per a la seua millora. 3.- L'adaptació social i habilitats socials. 4.- Alteracions del llenguatge i la seua intervenció. 5.- Bases neuropsicológiques del retard mental. 6.- Escolarització del xiquet amb retard mental.7.- L'educació primerenca del xiquet amb retard mental.8.- L'educació del xiquet amb retard mental en el període escolar, ensenyança secundària obligatòria, programes de garantia social i de transició a la vida adulta. 9.- Resum i comentari personal dels diferents vídeos. Conéixer els programes de millora de la intel·ligència. Dissenyar: activitats per a treballar l'atenció, memòria, raonament,percepció i conceptes espacials i temporals; i activitats per a treballar el llenguatge. Conéixer: els sistemes de comunicació no oral; els programes d'adaptació social i habilitats socials. Dissenyar activitats per a treballar l'adaptació social i habilitats socials. Conéixer instruments d'avaluació i programes d'atenció primerenca. Dissenyar activitats d'atenció primerenca. Conéixer mètodes de lectoescriptura per a xiquets amb Síndrome de Down .Dissenyar activitats per a l'adquisició de la lectoescriptura en xiquets amb Síndrome de Down. |
Objetius |
Conéixer: els diferents paradigmes d'investigació i les teories sobre el retard mental; els processos cognitius; els programes de millora de la intel·ligència; el concepte d'adaptació social, els instruments per a mesurar-la i els programes per a aconseguir-la; les alteracions del llenguatge i els instruments de mesurament i exercicis de rehabilitació;els diferents sistemes de comunicació no vocal; les bases neuropsicológiques; les formes d'escolarització del xiquets amb retard mental; l'estimulació precoç; els mètodes de lectoescriptura;i els programes de transició a la vida adulta. |
URL de Fitxa |