Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
G1057 - AGUSTIN ALAMAN PICAZO |
Met. Docent |
Assistència i participació en els seminaris. Superació de la Memòria de pràctiques. Qualificació favorable dels mestres tutors. Superació dels treballs alternatius. Autoavaluació justificada del estudiant. |
Met. Avaluació |
Assistència i participació en els seminaris. Superació de la Memòria de pràctiques. Qualificació favorable dels mestres tutors. Superació dels treballs alternatius. Autoavaluació justificada del estudiant. |
Bibliografia |
Generalitat Valenciana, DOGV nº 1728. Establiment del Currículo de l'Educació Primària 17 Febrer 1992. BOE 7 Febrer 2004 por el que se establece el Currículo de Educación Primaria (MEC). ALSINA, P. 1997. El Área de educación musical. Barcelona . Ed. Graó. ELLIOT, J. 1990. La investigación: Acción en educación. Madrid. Ed. Morata. FREGA, L. Música para maestros. Barcelona . Ed. Graó. MORENO, L i ULLER, A. 2.000. La Música en el aula: globalización y programación. Alcalá de Guadaira. Ed Mad. RODRIGUEZ MARCOS,A. 2002. Cómo innovar en el prácticum de Magisterio. Oviedo. Septem Ediciones. STENHOUSE, L. 1994. Investigación y desarrollo del Curriculum. Madrid. Morata WILLS, P. Y MELANIE,P.2000. Música para todos.Madrid. Ed Akal. |
Continguts |
1.-Observació de la realitat educativa i escolar en el Aula generalista i especialista. 2.-Aproximació al coneixement de la pràctica docent: La Programació i adequació al DCBCV, al PCC i a les diferents programacions d'àrea, cicle i aula, intervenció a l'aula del Generalista. 3.-Desenvolupament docent per part del estudiant en la especialitat de E. Musical : Anàlisi de la realitat amb l'educació musical ¿quin paper cumpleix?, organització de l'aula, anàlisi de continguts del pcc en E. Musical.Observació i Metodología,clima aula, tractament a la diversitat, la unitat didàctica, intervenció en el aula, anàlisi reflexió de les seus planificacions, accions i dels resultats i propostes de millora. Realitzatzió d'una memoria. 4.- Avaluació del procés global del pràcticum. |
Objetius |
Observar i analitzar la realitat educativa, viure directament situacions d'ensenyament-aprenentatge a l'escola, aplicar coneixements teòrics i pràctics als contextes concrets, desenvolupar actituts,coneixements, estratègies i capacitats de cooperació amb els membres de la comunitat educativa. Adquirir autonomía en el diseny, desenvolupament i avaluació del curriculum. Aprendre a utilitzar estratègies docents. Analitzar i reflexionar sobre: els resultats obtinguts de les propies actituts, actuacions, coneixements i habilitats com a futur mestre. |
URL de Fitxa |