Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13440 Pràcticum Mestre, especialitat d'Educació Musical - M.EDUC.MUSICAL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música
Professor responsable
G1057 - AGUSTIN ALAMAN PICAZO
Met. Docent
Assistència i participació en els seminaris. Superació de la Memòria de pràctiques. Qualificació favorable dels mestres tutors. Superació dels treballs alternatius. Autoavaluació justificada del estudiant.
Met. Avaluació
Assistència i participació en els seminaris. Superació de la Memòria de pràctiques. Qualificació favorable dels mestres tutors. Superació dels treballs alternatius. Autoavaluació justificada del estudiant.
Bibliografia
Generalitat Valenciana, DOGV nº 1728. Establiment del Currículo de l'Educació Primària 17 Febrer 1992.
BOE 7 Febrer 2004 por el que se establece el Currículo de Educación Primaria (MEC).
ALSINA, P. 1997. El Área de educación musical. Barcelona . Ed. Graó.
ELLIOT, J. 1990. La investigación: Acción en educación. Madrid. Ed. Morata.
FREGA, L. Música para maestros. Barcelona . Ed. Graó.
MORENO, L i ULLER, A. 2.000. La Música en el aula: globalización y programación. Alcalá de Guadaira. Ed Mad.
RODRIGUEZ MARCOS,A. 2002. Cómo innovar en el prácticum de Magisterio. Oviedo. Septem Ediciones.
STENHOUSE, L. 1994. Investigación y desarrollo del Curriculum. Madrid. Morata
WILLS, P. Y MELANIE,P.2000. Música para todos.Madrid. Ed Akal.
Continguts
1.-Observació de la realitat educativa i escolar en el Aula generalista i especialista. 2.-Aproximació al coneixement de la pràctica docent: La Programació i adequació al DCBCV, al PCC i a les diferents programacions d'àrea, cicle i aula, intervenció a l'aula del Generalista. 3.-Desenvolupament docent per part del estudiant en la especialitat de E. Musical : Anàlisi de la realitat amb l'educació musical ¿quin paper cumpleix?, organització de l'aula, anàlisi de continguts del pcc en E. Musical.Observació i Metodología,clima aula, tractament a la diversitat, la unitat didàctica, intervenció en el aula, anàlisi reflexió de les seus planificacions, accions i dels resultats i propostes de millora. Realitzatzió d'una memoria. 4.- Avaluació del procés global del pràcticum.
Objetius
Observar i analitzar la realitat educativa, viure directament situacions d'ensenyament-aprenentatge a l'escola, aplicar coneixements teòrics i pràctics als contextes concrets, desenvolupar actituts,coneixements, estratègies i capacitats de cooperació amb els membres de la comunitat educativa. Adquirir autonomía en el diseny, desenvolupament i avaluació del curriculum. Aprendre a utilitzar estratègies docents. Analitzar i reflexionar sobre: els resultats obtinguts de les propies actituts, actuacions, coneixements i habilitats com a futur mestre.
URL de Fitxa