Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
H2646 - JULIO HURTADO LLOPIS |
Met. Docent |
Activa, participativa, cooperativa i democràtica. És partirà d'experiències per desenvolupar la part teòrica. |
Met. Avaluació |
Avaluació continua que implicarà: l'assistència al menys del 80% de les sessions. Treball sobre la bibliografia proposada. Treballs grupals dels continguts de classe. Realització del dossier de l?assignatura. Aportacions d'evidències documentals.Exercici del continguts teòrics |
Bibliografia |
BACHMANN, M.L. La rítmica Jaques-Dalcroze. Una educación por la música y para la música. Madrid, 1998. Pirámide, S.A. FRAISE, P. Psicología del ritmo. Ed. Morata. Madrid 1976. HEMSY DE GAINZA, V. El ritmo musical y la banda de percusión en la Escuela Primaria.Eudeba.Buenos Aires 1963 HURTADO, J. Y E. LLOPIS (2004). Repertori 1-2 . Edt. Voramar-Santillana. Valencia HURTADO, J. Y E. LLOPIS (2005). Repertori 3-4. Edt. Voramar-Santillana. Valencia HURTADO, J. Y E. LLOPIS (2006). Repertori 5-6 Edt. Voramar-Santillana. Valencia LLONGUERES, J. Rítmica I y II. Ed. Gramosa.Barcelona 1974 WILLEMS, E. El ritmo musical. Ed. Eudeba,Buenos Aires. 1979 |
Continguts |
Fonaments psicopedagògics de l'educació musical al voltant del ritme i del moviment El cos i el moviment com a elements mediadors de l'educació musical: temps personal espontani, ritme afectiu, ritme mental. Procés metodològic i didàctic. Percepció dels ritmes musicals mitjançant el moviment: modes rítmics, elements de la forma, formes musicals LIED, CÀNON, RONDÓ Coreografies de danses del mon |
Objetius |
- Iniciar al coneixement dels elements del llenguatge musical mitjançant el moviment - Desenvolupar la creativitat, improvisació i sentit estètic - Facilitar el desenvolupament dels ritmes naturals del cos i els ritmes artístics de la música- Desenvolupar didàctiques especifiques del moviment i la dansa |
URL de Fitxa |