Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
F0041 - VICENTE ALONSO BRULL |
Met. Docent |
Desenvolupament de les metodologíes musicals: Orff, Willems y Kodaly. Práctica de polirrítmies, improvisació i acompanyament amb la flauta i els distins instruments de percussió de so determinat e indeterminat. |
Met. Avaluació |
L´avaluació será continua y final. Assistència i participació activa en les classes. Presentació d´un treball amb aspectes didáctics de la flauta dolça. Interpretació amb la flauta dolça i els instruments. |
Bibliografia |
ARTAUD, P - Y. (1991). La flauta dulce. Edt.: Labor. Barcelona. - BRENET, M. (1986). La música y sus instrumentos. Edt.: Alianza. Madrid. - HEMSY DE GAINZA, V. (1963). Ritmo musical y banda de percusión en la escuela primaria. Edt.: Eudeba. Buenos Aires. - MONKEMEYER, H. (1966). Método para tocar la flauta dulce soprano. Edt.: Moeck Verlag. Celle. Alemania. - TRANCHEFORT, F.R. (1985). Los instrumentos musicales en el mundo. Edt.: Alianza. Madrid. |
Continguts |
- Aplicació de la técnica de la flauta en el ámbit escolar. - Interpretació de melodíes fins dues alteracions. - Improvisació instrumental i propostes de traballs didáctics. - Els instruments escolars: classificació i técniques d´ejecució. - Formes musicals elementals: lied, canon i rondó. - La partitura escolar: aplicació de musicogrames. - Grabació i valoració de les realitzacions instrumentals de classe. |
Objetius |
- Adquirir les técniques básiques en els instruments de percussió; respiració, emissió, articulació e interpretació en la flauta dolça. - Ser capaz de realitzar lectures a primera vista e interpretar orquestacions elementals. Estimular la capacitat d´improvisació i creativitat. |
URL de Fitxa |