Centre |
Facultat de Magisteri |
Departament |
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música |
Professor responsable |
G1057 - AGUSTIN ALAMAN PICAZO |
Met. Docent |
Desde la perspectiva de una Pedagogía Musical Activa, El curs es desenvoluparà treballant amb els alumnes vies d'expressió mijantçant la música a partir de: - AUDICIÓ - RITME, MOVIMENT -MELODÍA, CANT -INSTRUMENTS - HARMONÍA, INSTRUMENTACIÓ - IMPROVISACIÓ. |
Met. Avaluació |
L' Avaluació, será : Continua: Evaluan-se el interés de la materia i les activitats realitzades. Grupal: S'avaluarà el treball en equip. Individual:Evaluan-se cada alumnes sobre la part conceptual i pràctica treballada al curs. |
Bibliografia |
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA. -FREGA, ANA LUCÍA ( 1996 )Música per a Mestres. Barcelona. Ed Graó. -HEMNSY, VIOLETA.(1963). La iniciación musical del niño. Ed Ricordi Americana. Buenos Aires. -SANJOSÉ, VICENTE.(1997).Didàctica de l?Educació Musical per a Mestres. València. Ed Piles. BIBLIOGRAFÍA RECOMANADA. -ESCUDERO, Mª PILAR.(1991). Didáctica Musical Activa. Madrid.. Ed Real Musical. -FRAISSE, P.(1976). Psicología del Ritmo. Madrid. Ed Morata. -GONZÁLEZ, L. SANUY, M. Orff Schulwerk. Música para niños. Madrid. E. Alpuente. -SZONY, E.(1976). La Educación musical en Hungría a través del método Kodaly. Budapepst. Ed Corvina. -WILLEMS, E.(1981).El Valor humano de la Educación Musical. Barcelona. Ed Paidos. |
Continguts |
- NATURALESA DE LA MÚSICA: CIÈNCIA, ART I LLENGUATGE.- Importància de l'Educació Musical en la formació integral de la persona.- Fonaments Sociológics , Psicológics, Biológics IMPORTÀNCIA DE LA METODOLOGÍA I DIDÀCTICA EN L'EDUCACIÓ MUSICAL Justificació. Fonaments dels principals Sistemes Pedagógics Musicals. -BASES PER A UNA DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ MUSICAL. -DIDÀCTICA DEL RITME. Elements constitutius. Ritme en el llenguatge. -SIMBOLOGÍA MUSICAL Desde la pràctica a l'escritura i lectura de signes gráfics.Desde l'escriptura a la interpretació. Didàctica específica. -RITME AMB INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ.La Banda Rítmica Escolar. RITME EN EL MOVIMENT. Metodología i Didàctica específica. -EDUCACIÓ MELÓDICA.Psicología perceptiva.Didàctica específica. - -LA CANÇÓ COM EIX VERTEBRADOR DE L'ACTIVITAT DIDÀCTICA MUSICAL La veu. La cançó i el xiquet. - LES AUDICIONS MUSICALS ACTIVES. Clases de Audicions segons cicles.Didàctica específica. - -ESQUEMES RÍTMICS AMB INSTRUMENTS.FRASES A RITME. - -DIDÀCTICA DEL LLENGUATGE MUSICAL.El procés metodológic. - EDUCACIÓ HARMÓNICA.La metodología i la seuadidàctica.Instrumentació Escolar. - -LA CREATIVITAT EN EL DESENVOLUPAMENT DE LA MUSICALITAT: .Desenvolupament de la creativitat als xiquets.Didàctica específica. - -LA PROGRAMACIÓ.Configuració als cicles de E. Primaria. AplicacióPràctica. |
Objetius |
-Capacitar al futur Mestre Especialista en Educació MusicaL mitjançant el coneiximent i pràctica de: La Psicología de la Música. Bases per a una Didàctica Musical. -El Coneiximent dels Sistemes Pedagógics Musicals : Orff, Dalcroze, Kodaly, Willems. -La Didàctica específica de la: Veu, Moviment, Instruments, i Audició. - La Educació de la Creativitat - Improvisació Musical. -El Entendre L'Educació Musical com a procès interactiu on el xiquet creix en relació d'uns paràmetres tant Individuals com Socioculturals. |
URL de Fitxa |