Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13400 Didàctica de l'Expressió Musical - M.EDUC.MUSICAL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música
Professor responsable
G1057 - AGUSTIN ALAMAN PICAZO
Met. Docent
Desde la perspectiva de una Pedagogía Musical Activa, El curs es desenvoluparà treballant amb els alumnes vies d'expressió mijantçant la música a partir de: - AUDICIÓ - RITME, MOVIMENT -MELODÍA, CANT -INSTRUMENTS - HARMONÍA, INSTRUMENTACIÓ - IMPROVISACIÓ.








Met. Avaluació
L' Avaluació, será :

Continua: Evaluan-se el interés de la materia i les activitats realitzades.
Grupal: S'avaluarà el treball en equip.
Individual:Evaluan-se cada alumnes sobre la part conceptual i pràctica treballada al curs.



Bibliografia
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA.
-FREGA, ANA LUCÍA ( 1996 )Música per a Mestres. Barcelona. Ed Graó.
-HEMNSY, VIOLETA.(1963). La iniciación musical del niño. Ed Ricordi Americana. Buenos Aires.
-SANJOSÉ, VICENTE.(1997).Didàctica de l?Educació Musical per a Mestres. València. Ed Piles.

BIBLIOGRAFÍA RECOMANADA.
-ESCUDERO, Mª PILAR.(1991). Didáctica Musical Activa. Madrid.. Ed Real Musical.
-FRAISSE, P.(1976). Psicología del Ritmo. Madrid. Ed Morata.
-GONZÁLEZ, L. SANUY, M. Orff Schulwerk. Música para niños. Madrid. E. Alpuente.
-SZONY, E.(1976). La Educación musical en Hungría a través del método Kodaly. Budapepst. Ed Corvina.
-WILLEMS, E.(1981).El Valor humano de la Educación Musical. Barcelona. Ed Paidos.

Continguts
- NATURALESA DE LA MÚSICA: CIÈNCIA, ART I LLENGUATGE.- Importància de l'Educació Musical en la formació integral de la persona.- Fonaments Sociológics , Psicológics, Biológics
IMPORTÀNCIA DE LA METODOLOGÍA I DIDÀCTICA EN L'EDUCACIÓ MUSICAL Justificació. Fonaments dels principals Sistemes Pedagógics Musicals.
-BASES PER A UNA DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ MUSICAL.
-DIDÀCTICA DEL RITME. Elements constitutius. Ritme en el llenguatge.
-SIMBOLOGÍA MUSICAL Desde la pràctica a l'escritura i lectura de signes gráfics.Desde l'escriptura a la interpretació. Didàctica específica.
-RITME AMB INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ.La Banda Rítmica Escolar. RITME EN EL MOVIMENT. Metodología i Didàctica específica.
-EDUCACIÓ MELÓDICA.Psicología perceptiva.Didàctica específica.
- -LA CANÇÓ COM EIX VERTEBRADOR DE L'ACTIVITAT DIDÀCTICA MUSICAL La veu. La cançó i el xiquet.
- LES AUDICIONS MUSICALS ACTIVES. Clases de Audicions segons cicles.Didàctica específica.
- -ESQUEMES RÍTMICS AMB INSTRUMENTS.FRASES A RITME.
- -DIDÀCTICA DEL LLENGUATGE MUSICAL.El procés metodológic.
- EDUCACIÓ HARMÓNICA.La metodología i la seuadidàctica.Instrumentació Escolar.
- -LA CREATIVITAT EN EL DESENVOLUPAMENT DE LA MUSICALITAT: .Desenvolupament de la creativitat als xiquets.Didàctica específica.
- -LA PROGRAMACIÓ.Configuració als cicles de E. Primaria. AplicacióPràctica.
Objetius
-Capacitar al futur Mestre Especialista en Educació MusicaL mitjançant el coneiximent i pràctica de:
La Psicología de la Música. Bases per a una Didàctica Musical.
-El Coneiximent dels Sistemes Pedagógics Musicals : Orff, Dalcroze, Kodaly, Willems.
-La Didàctica específica de la: Veu, Moviment, Instruments, i Audició.
- La Educació de la Creativitat - Improvisació Musical.

-El Entendre L'Educació Musical com a procès interactiu on el xiquet creix en relació d'uns paràmetres tant Individuals com Socioculturals.




URL de Fitxa