Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

13394 Agrupacions Musicals - M.EDUC.MUSICAL 00


Centre
Facultat de Magisteri
Departament
Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música
Professor responsable
G1057 - AGUSTIN ALAMAN PICAZO
Met. Docent
Obrir vies d?expressió i comunicació mijantçant el cant coral i tocant instruments, fonamentats en les modernes metodologies actives i creatives, tenint en conter, el contexte próxim dels alumnes.

Met. Avaluació
- Examen teóric.
- Realització de cant a veus.
- Harmonització e Instrumentació de tres cançons a dos i tres veus E.Primaria.
- Interpretació i Direcció de: 1.- Dos obres corals escolars a dos i tres veus.
2.- Una peça instrumental escolar treballades en el curs.
Bibliografia
BIBLIOGRAFIA
Alcàntera J A. (1995) Com educar autoestima. E. Edicions CEAC. Barcelona.

Gallo-Graetzer- Nardi- Russo. El Director del cor. Ricordi Americana. Buenos Aires. 1979.
Enciclopèdia Salvat de la Música. ( 1967). Barcelona.
Forestier R. Despertar a art introducció al màs sonor. E. Música Moderna. Madrid.
Hamel F. Hurliman M.(1980) Enciclopèdia de la Música. E. Grijalbo. Barcelona.
Kaelin- Manzárraga. Direcció Coral. E. Col. Cul S A. Madrid 1959.
Lips, H. Iniciatció a la tècnica vocal. Lleida 1977.
Mansió, M. L'estudi del cant. Ricordi Americana. Buenos Aires.
Menaldi, J . La veu normal.Panamericana.Buenos Aires.1995
Olazábal T. Acústica musical i organología. E. R

Continguts
Coneiximent teòric i pràctic de la Técnica vocal, metodología i didàctica.
El Cant colectiu. Tipos de cançons.L? Ensenyança i aprenentatge de la cançó.Repertori segons els nivells escolars.
Coneiximent teòric dels instruments de l?orquestra escolar.Treball.
Criteris per a la Creació i formació de les Agrupacions Vocals e Instrumentals Escolars segons els diverses nivells.
Harmonitzacions e Instrumentacions Coral e Instrumental adecuades a cada nivell . Muntatges. Creació de repertori.
Iniciació a la Direcció Coral e Instrumental Escolar. Postura del director: Posició inicial. Figures bàsiques. El colp al aire. Subdivisions. Anacrusa. Calderons.Els talls. La finalització.

Objetius
1.- Conéixer,comprendrer i desenvolupar la Percepció Auditiva,el funcionament del sistema vocal,la capacitat psicomotriu i la sensibilitat del alumne.2.-L'adquisició de la destessa en el maneig del Sistema Vocal i la seua impostació i dels instruments de percussió escolars i les flautes dolçes.3.-Fomentar el desenvolupament de l'espontaneitat i naturalitat en la direcció i expressió musical dels alumnes de cara a les Agrupacions Musicals Escolars.4.-Potenciar les capacitats creatives e interpretatives.
URL de Fitxa