Centre |
Facultat de Psicologia i Logopèdia |
Departament |
Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Les classes s'entendran des d'una perspectiva pràctica, però fonamentada sobre coneixements teòrics. Explicació del professor. Ampliació i aprofundiment en el tema a partir de lectures i desenvolupament de treballs individuals o de grup amb diferents programes informàtics. |
Met. Avaluació |
Per a avaluar aquesta assignatura es tindrà en compte:- examen del programa teòric,- pràctiques realitzades durant el curs. |
Bibliografia |
Monfort, M. (1999). Logopedia: Ciencia y técnica. V Simposio de Logopedia de Madrid. Madrid: Cepe Alba, C. (1998). Perspectivas de futuro en la utilización de las nuevas tecnologías de la información y comunicación en la formación como respuesta a la diversidad. Revista Pixel Bit número 10, 3. |
Continguts |
1. Les TIC i la seua aplicació en Logopèdia 2. Classificació dels Recursos Tecnològics 3. Utilització de les TIC en la Intervenció dels Trastorns del Parla i de la Veu. 4. Utilització de les TIC en la Intervenció dels Trastorns del Llenguatge Oral i Escrit. 5. Utilització de les TIC en la Intervenció dels Trastorns de l'Audició. 6. Tecnologies d'Accés a l'ordinador. |
Objetius |
- Comprendre els fonaments de la tecnologia informàtica i la seua aplicació en l'àmbit de la Logopèdia. - Conéixer el paper que la tecnologia informàtica pot aportar a la investigació en logopèdia. - Revisar i analitzar el maquinari i programari creat per a facilitar l'accés de l'usuari a l'ordinador potenciant un interfície adequat de comunicació. - Conéixer a nivell pràctic diferents programes utilitzats actualment en la intervenció logopédica, les seues característiques i la seua funció en el procés general d'intervenció. |
URL de Fitxa |
http://ute.uv.es/ute http://ute.uv.es/belloch |