Inici > Primer i segon cicle > Titulació > Assignatura > Fitxa tècnica

Fitxa tècnica d'una assignatura en una titulació

12322 Avaluació Psicològica - LL.PSICOLOGIA 2000


Centre
Facultat de Psicologia i Logopèdia
Departament
Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics
Professor responsable
Sin datos cargados
Met. Docent
En les classes teòriques s'exposen els continguts per part del professor, explicant-los, desenrotllant, i situant-los en relació a la resta de continguts. Es propicia i motiva les intervencions per part dels alumnes. En les classes pràctiques es posen en marxa els coneixements adquirits.
Met. Avaluació
Els crèdits teòrics i pràctics s'avaluen per separat, sent necessari obtindre un mínim de 4 punts en els exàmens. La nota final és el resultat de les notes obtingudes en la teoria i en la pràctica, tenint en compte que el valor de la primera és el doble que el de la segona.
Bibliografia
Aiken, LR (1996). Tests psicològics i avaluació (8a edició). Mèxic: Prentice Hall.
Anastasi, A i Urbina, S. (1998). Tests Psicològics. Mèxic: Prentice Hall.
Fernández-Ballesteros, R. (2004). Introducció a l'avaluació psicològica I i II. Madrid: Piràmide.
García-Riaño (1999). Avaluació psicològica. Fonaments bàsics. València: Promolibro.
Moreno, C. (2003). Avaluació Psicològica. Concepte, proceso i aplicació en les àrees del desenrotllament i de la intel·ligència. Madrid: Sanz i Torres.
Continguts
Teoria. Història de l'avaluació psicològica. Concepte i models en avaluació psicològica. El procés de l'avaluació psicològica. La comunicació dels resultats. Garanties científiques i ètiques. L'entrevista. L'observació. Els autoinformes. Les tècniques subjectives. Les tècniques projectives. Les tècniques objectives. Avaluació de la intel·ligència I. Enfoque Binet-Terman-Weschler. Avaluació de la intel·ligència II. Enfoque factorial. Avaluació de la intel·ligència III. Avaluació dinàmica. Avaluació de la personalitat I. Avaluació de la personalitat II. Avaluació psicopatològica. Avaluació d'interessos professionals. Avaluació neuropsicològica. Avaluació psicològica en la tercera edat. Àmbits d'aplicació de l'avaluació psicològica.
Pràctiques. Fiabilitat i validesa en avaluació psicològica. L'entrevista. L'observació. Tècniques projectives: El Rorschach. L?avaluació psicofisiològica. Escala d'intel·ligència de Weschler d'adults (WAIS-III). Matrius Progressives de Raven. Test d'aptituds (PMA/DAT). Qüestionari de personalitat MMPI-2. Qüestionari factorial de personalitat 16PF-5.. Entrenament en el procés d'avaluació i realització d'informes psicològics.
Objetius
Conéixer la història i el concepte de l'avaluació psicològica.
Conéixer i manejar de forma clara els conceptes i terminologia bàsica d'esta disciplina.
Conéixer els criteris de qualitat més freqüentment exigits a la informació utilitzada en avaluació psicològica i els límits legals i ètics de l'avaluació psicològica.
A més de les tècniques d'avaluació també ha de conéixer els principals instruments, com s'apliquen, com es puntuen, com es transformen i interpreten les puntuacions i quins criteris de qualitat complixen.
URL de Fitxa