Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras' |
Professor responsable |
F7096 - JOSE ANTONIO HERRERO PASCUAL |
Met. Docent |
Sessions de teoria:mètodes expositius Pràctiques:mitjans didàctics més participatius com el mètode del cas,alguns exercicis,treballs monogràfics individuals i en grup-les conclusions dels quals s'hauran d'exposar i discutir a l'aula-, lectures,comentari de vídeos i utilització d'internet |
Met. Avaluació |
Dos components. 70%: Conjunt de preguntes tipus test, teòriques i pràctiques i preguntes d'assaig teòriques 30%: Avaluació contínua (amb o sense assitència). Valoració de les pràctiques lliurades i de les aportacions fetes al llarg de les sessions pràctiques de l'assignatura. |
Bibliografia |
HARRISON, J.S. i JOHN, C.H.St. (2002). Fundamentos de la dirección estratégica. Ed. Thomson, Madrid. JOHNSON, G. i SCHOLES, K. (2000). Dirección Estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones. Ed. Prentice Hall. Madrid MENGUZZATO, M.; RENAU, J.J. (1991). La Dirección estratégica de la empresa: un enfoque innovador del management. Ed. Ariel. Barcelona. PORTER, M.E. (1982). Estrategia competitiva. Técnicas para el análisis de los sectores industriales y de la competencia. Ed. CECSA. México. NAVAS, J.E. i GUERRAS, L.A. (1996). La Dirección Estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. Ed. Civitas. Madrid. VENTURA VICTORIA, J. (1994). Análisis competitivo de la empresa: un enfoque estratégico. Ed. Civitas, Madrid |
Continguts |
Tema 1. Estratègia i direcció estratègica 1.1. Introducció: Alguns conceptes clau en Direcció Estratègica 1.2. Estratègia: concepte, components i nivells 1.3. El procés de la Direcció Estratègica. 1.4. Perspectives alternatives del desenvolupament estratègic. Tema 2. Anàlisi de l'entorn 2.1. Anàlisi de l'entorn general. 2.2. L'entorn competitiu: forces competitives bàsiques i grups d'interès externs. 2.3. Grups estratègics. Tema 3. Anàlisi interna de l'empresa 3.1 Anàlisi funcional 3.2 Anàlisi de la cadena de valor 3.3 La utiltizació dels recursos: Llindar de rendibilitat i anàlisi dels alçaments 3.4 Anàlisi dels recursos i capacitats Tema 4. Models d'analisi estratègica 4.1. Els models d'anàlisi estratègica: utilitat i limitacions. 4.2. Models per a una activitat: efecte experiència, cicle de vida i FAFO. 4.3. Models per a organitzacions multiactivitat: matrius de negocis o activitats. Concepte, tipus, utilitat i limitacions. Tema 5. Tipus d'estratègia 5.1. Estratègies competitives genèriques. El rellotge estratègic. 5.2. Estratègies segons sectors. 5.3. Estratègies segons el cicle de vida de l'empresa: estratègies de creixement. 5.4. Estratègies segons el cicle de vida de l'empresa: estratègies de estabilitat i supervivència. 5.5. Avaluació de l'estratègia. |
Objetius |
L'objectiu bàsic d'aquesta assignatura és establir el procés de Direcció Estratègica com el procediment guia de direcció d'empreses vàlid per als entorns actuals. És per aixó que es busca proporcionar a l'estudiant una visió estratègica de l'empresa i de l'entorn, delimitant les fases de la Direcció Estratègica i fent un especial èmfasi en l'anàlisi i la formulació de l'estratègia empresarial. També és procura promoure entre l'alumnat una actitud estratègica. |
URL de Fitxa |