Centre |
Facultat d'Economia |
Departament |
Comercialització i Investigació de Mercats |
Professor responsable |
Sin datos cargados |
Met. Docent |
Classes magistrals Taller de problemes Anàlisi de Casos Desenrotllament de projectes y exposició de conclusions |
Met. Avaluació |
Examen final más avaluació de pràctiques en classe. Assistència a classes teòriques y participació activa en las pràctiques |
Bibliografia |
Allen, D.(1994) Desarrollo con éxito de nuevos productos. Folio Cros, V.(1996) Cómo fijar el precio óptimo. Deusto Díez, E.(2001) Gestión de precios. Esic DVE(1992) El product manager, DVE Kapferer. J.(1992) La marca, capital de la empresa. Principios y control de su gestión. Deusto Monroe, K.(1992) Política de Precios. Para hacer más rentables las decisiones. McGraw Hill Nagle, T. y Holden, R.(1998) Estrategia y tácticas para la fijación de precios.Granica Valdani, E.(1989) Pricing. Tattiche e strategie per definire con successo il prezo di vendita. Etaslibri Velasco, E.(1993) El precio. Variable estratégica de marketing. McGraw Hill Wind, Y.(1982) Product Policy: Concepts, Methods and Strategy. Addison Wesley |
Continguts |
Programa de la assignatura: PART I. PREU .-ASPECTES GENERALES .-FIXACIÓ DE PREUS BASADA EN COSTES, DEMANDA I COMPETÈNCIA .-FACTORES RELLEVANTS SOBRE LOS PREUS .- ESTRATÈGIES DE PREUS PART II. PRODUCTE .- POLÍTICA DE PRODUCTE I DIRECCION .-EL CICLE DE VIDA DEL PRODUCTE .-CLASSIFICACIÓ I POSICIONAMENT DE LOS PRODUCTES .-LA PLANIFICACIÓ I LA CARTERA DE PRODUCTES .-EL DESENVOLUPAMENT DE NOUS PRODUCTES .-LA DIRECCIÓ DE PRODUCTE I ELS SEUS DECISIONS |
Objetius |
Els objectius es centren en comunicar al estudiant els coneixements relatius a la presa de decisió a les àrees de producte i preu, des de una perspectiva de màrqueting i observant tant el curt termini com el llarg en el horitzó temporal de dites decisions. |
URL de Fitxa |
http://www.uv.es/cim |